LTĮmonės suinteresuotos pereiti prie e. verslo, nes tai padeda gauti pelno. Svarbiausia, kad e. verslas gali padidinti pardavimus ir sumažinti kainą. Šie sėkmės kriterijai yra lengvai pamatuojami. Svarbiau yra įvertinti nepamatuojamus sėkmės kriterijus, tokius, kaip vartotojo pasitenkinimą, arba kokybę. Kalbėdami apie e. verslo kokybinius kriterijus, įvairūs autoriai išskiria orientaciją į vartotoją, duomenų ir informacijos kokybę, kūrybiškumą, saugumą, e. verslo sistemų kokybę. Tačiau nėra išskirti visiems priimtini e. verslo kokybiniai kriterijai, neišanalizuotas jų taikymas pasaulio rinkos kontekste. Šio straipsnio tikslas - įvertinti, ar gerai žinomi e. verslo pavyzdžiai (Amazon, Tesco, GetJar) atitinka e. verslo kokybinius kriterijus, išskirtus mokslininkų. Atliekant tyrimą, taikyti mokslinės literatūros dedukcijos (išvados), analizės (gautų duomenų analizė), analogijos (duomenų lyginimas), apibendrinimo (pagrindiniai aspektą), indukcijos ir lyginimo metodai. Siekiant įvertinti e. verslo kokybinių kriterijų taikymą pasaulinės rinkos kontekste, buvo pasirinkta atvejo analizė, kaip vienas svarbiausių kokybinės analizės metodų, leidžiantis gilintis į naujus reiškinius. Tyrimo rezultatai parodė, kad žinomi e. verslo pavyzdžiai (Amazon, Tesco, GetJar) atitinka e. verslo kokybinius kriterijus, kurie dažniausiai nurodomi moksliniuose šaltiniuose (orientacija į vartotoją, informacijos, duomenų kokybė). Siekiant sukurti sėkmingą verslą, galima rekomenduoti remtis būtent šiais kriterijais. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Atvejo analizė; E-verslas; E-verslo kokybiniai kriterijai; Gerai žinomi e-verslai; Informacinės technologijos; Pasaulinė rinka; Pasaulinė rinka: Atvejo analizė; Vartotojų pasitenkinimas; Case analysis; Case study; E-business; E-business qualitative criteria; Global market; Information technologies; Informational technologies; User satisfaction; Well-known e-business; World market.
ENE-business is developing very fast, but it is still quite a new area in scientific research. There are no introduced measures, which can define e-business quality, there are no recognized e-business qualitative criteria, their application are not analysed. The purpose of this article is to verify, if well-known e- business examples meet the requirements of e-business qualitative criteria application, which are defined by most scientific researchers. Object of the research is e-business qualitative criteria application in global market. In order to obtain the purpose, there had been used case analysis, which is one of the main qualitative analysis methods. Case analysis showed, that well-known e- business examples (Amazon, Tesco, GetJar) meet the requirements of e-business qualitative criteria application (customer satisfaction requirements, information and data quality dimensions), which are defined by scientific researchers. Recommendations rely on analysed e-business qualitative criteria: every e-business may try to apply those qualitative criteria in order to be successful. [From the publication]