LTNorint greičiau įdiegti inovacijas, skatinančias įmonės konkurencingumą, reikia mažinti, valdyti jas stabdančius barjerus. Šiuo metu, sparčiai plečiantis turizmo verslui, viešbučiai patiria spaudimą iš vartotojų sparčiau diegti inovacijas. Nors viešbučiai patys yra suinteresuoti siūlyti naujoves, tačiau įvairūs barjerai tampa iššūkiu įmonėms, kurios nori pateikti į rinką naujus, patobulintus, turinčius pridėtinę vertę produktus ar paslaugas, suteikiančias verslui galimybę pasiekti geresnių rezultatų. Straipsnio tikslas - įvertinti inovacijų barjerų valdymo įtaką viešbučio konkurencingumui. Šiame straipsnyje teoriniu aspektu išanalizuoti inovacijų barjerai ir jų valdymo priemonės. Analizės rezultatas - sukurtas inovacijų barjerų valdymo įtakos teorinis modelis, susijęs su turizmo sektoriaus įmonių konkurencingumu. Šio modelio pagrindu buvo sudaryta tyrimo ekspertų apklausos anketa. Atlikus tyrimą nustatyta, kad prioritetų iškėlimas, darbuotojų mokymai, žinios bei technologijos (barjerų valdymo būdai) daro įtaką žmogiškųjų išteklių konkurencingumui. Atskirai vertinant vidinių ir išorinių baijerų valdymo priemones nustatyta, kad vidinės barjerų valdymo priemonės daro didžiausią teigiamą įtaką konkurencingumo rodikliams. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Inovacijų valdymas; Inovacijų valdymo barjerai; Inovacijų valdymo kliūtys; Konkurenciniai gebėjimai; Konkurenciniai pranašumai; Viešbučiai; Competitive abilities; Competitive advantages; Hotel; Hotels; Innovation management; Innovation management barriers.
ENIn the present article, the innovation barriers and measures of their management are analysed in the theoretical aspect As the result of the analysis, the developed theoretical model of the influence of the innovation barrier management on the competitive ability of enterprises from the tourism sector is presented. The study instrument - expert questionnaire survey was shaped on the basis of this model The results of the study about the influence of the innovation barrier management on the competitive ability of 3-4-star hotels in Kaunas and Vilnius are presented. It was determined that the priority setting, trainings for employees, knowledge and technologies (barrier management) affect the competitive ability of human resources. In case of assessing the measures of management of the interna! and external barriers, the internal measures of the barrier management have the biggest influence on the competitive ability indicators. [From the publication]