LTStraipsnyje siekiama ištirti III – IV klasių mokinių rašytinio pasakojimo žodyną ir sudaryti jų vartojamų žodžių dažninį žodyną pagal kalbos dalis ir jų formas.Straipsnis parengtas pagal atliktą III – IV klasių mokinių rašytinės kalbos žodyno tyrimą. Pateikti duomenys rodo, kad rašinėliuose mokiniai iš visų savarankiškųjų kalbos dalių dažniausiai vartoja daiktavardžius ir veiksmažodžius, rečiau – būdvardžius ir skaitvardžius. Aptariamas žodžių vartojimo taisyklingumas, tikslingumas ir būdingesnių rašybos klaidos. Raktažodžiai: mokinių rašiniai, mokinių žodynas, kalbos dalys, vartojimas. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Mokinių rašiniai; Mokinių žodynas; Kalbos dalys; Vartojimas; Pupils' compositions; Pupils' vocabulary; The parts of speech; The usage.
ENThe article aims at investigating the vocabulary of written narration particular to the 3rd-4th form pupils and comprising an iterative vocabulary according to used words, parts of speech, and their forms. The article was designed according to the research made on the vocabulary of written language of the 3rd-4th form pupils. The provided data shows that in their essays pupils use nouns and verbs much more frequently than other independent parts of speech, and adjectives and numerals are used less frequently. Grammaticality, expediency, and more particular spelling errors are discussed. Keywords: essays of pupils, vocabulary of pupils, parts of speech, usage.