LTStraipsnyje nagrinėjamas savarankiškų studijų vaidmuo ugdant studentų praktinio darbo įgūdžius. Visiems gerai žinoma, kad pasyvus klausymasis, matymas nėra tokie produktyvūs kaip aktyvus dalyvavimas studijų procese, savarankiškas studento darbas. Vilniaus kolegijos Ekonomikos fakulteto studentai, atlikdami savarankiškus darbus, gali susipažinti su konkrečiomis praktinėmis situacijomis, remdamiesi šiuolaikinėmis teorijomis, metodais, technologijomis savarankiškai ieškoti informacijos, ją vertinti, sisteminti ir taikyti. Atlikus tyrimą ir apklausus nuolatinių studijų pirmo kurso studentus paaiškėjo, kad praktiniams įgūdžiams ugdyti naudingiausios yra įmonių veiklą imituojančios savarankiško darbo užduotys ir tie savarankiško darbo projektai, kuriuos vykdant patiems studentams reikia rinkti, analizuoti, vertinti ir pateikti informaciją. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Dieninių studijų studentai; Kolegija; Praktiniai įgūdžiai; Savarankiškos studijos; Studentai; Ugdymas; College; Education; Full-time students; Independent studies; Practical skills; Students.
ENA role of independent studies in developing practical skills is analyzed in this article. It is commonly known that passive studies methods, such as listening and watching of studies’ materials in the classroom, are less efficient than active participation of students in study process and individual work. The students of Vilnius College of Higher Education Faculty of Economics when performing independent tasks are dealing with particular cases of their study subject. They are using modern theoretical background, methods and technologies, and independently search, evaluate, systematize and apply information. The research and survey of full-time 1st year students’ showed that the most useful for development of practical skills are independent work tasks that simulate the activities of business companies, and independent work projects, where students themselves have to collect, analyze, evaluate and present information. [From the publication]