LTAugant žmogiškųjų išteklių svarbos įmonių ilgalaikei sėkmei pripažinimui, žmogiškųjų išteklių valdymo padaliniai ir jų darbuotojai vis dažniau vertinami kaip strateginiai įmonės veiklos žaidėjai. Straipsnyje nagrinėjami šių padalinių funkcijų ir vaidmenų pokyčiai bei vadovų požiūris į šiuos padalinius, jų perspektyvas organizacijose. Remiantis plačios vadovų apklausos duomenimis, nustatytas ryšys tarp ŽIV padalinių ir jų specialistų vaidmenų bei organizacijos veiklos rezultatų vertinimo. Tiriamoji faktorinė analizė leido išskirti du veiksnius - patikimumą / atsidavimą ir integravimą, kurie tiesiogiai veikia organizacijos veiklos rezultatų vertinimą. Empirinis tyrimas atskleidė daug skirtumų tais atvejais, kai vadovai vertina savo organizacijų ŽIV padalinius ir įmonės veiklos rezultatus siedami juos su vertinamų įmonių bei respondentų charakteristikomis. Nustatyta, kad mažesnių įmonių vadovai kritiškiau vertina savo įmonių veiklos rezultatus, palyginus su stambesnių įmonių vadovais. Geriausiai šiuos rezultatus vertina vadovai, dirbantys finansų srityje, prasčiausiai - gamybos. Tyrimo metu nustatyta, kad vertindami personalo padalinių vaidmenį, kritiškiausi yra gamybos sektoriaus įmonių vadovai, žemiausiai vertinę tiek ŽIV padalinio patikimumą, tiek jo integraciją į organizacijos strategiją ir struktūrą. Atskleista, kad respondentų darbo patirtis yra tiek pat reikšminga vertinant personalo padalinius, kaip ir vertinant organizacijų veiklos rezultatus. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Organizacijos veiklos rezultatai; Organizacinė veikla; Vaidmenys; ŽI padalinio; Žmogiškųjų išteklių padalinys; Žmogiškųjų išteklių skyrius; Žmogiškųjų išteklių valdymas; Žmogiškųjų išteklių valdymas (ŽIV); HR department roles; Human resource department; Human resource management; Human resource management (HRM); Lithuania; Organizational performance.
ENSince human resources have been recognized as the most valuable factor for organizational success, HR departments have gained more importance and are starting to become strategic players in organizations. With this perspective, the article discusses shifts in HR specialists’ functions and roles in organizations as well as attitudes of managers towards the HR department and its future. In particular, the link between human resource management and organizational performance is looked at In seeking to reveal attitudes of managers in Lithuanian companies towards the role of the HR department in ensuring positive organizational performance, an empirical study has been conducted. Research results revealed differences in managers’ attitudes towards HR departments/specialists and displayed the relationship between organizational performance, credibility and commitment of the HR department and its integration in the company. [From the publication]