LTStraipsnyje pateikiama bendrųjų ir dalykinių kompetencijų bei jų ugdymo samprata ir struktūra. Atliekant tyrimą siekta išsiaiškinti, kokios bendrosios ir dalykinės kompetencijos studentams yra aktualiausios ir svarbiausios. Taip pat siekta atskleisti, kokie mokymo metodai, studentų nuomone, būtų efektyviausi mokymo procese, kad kompetencijos būtų intensyviausiai ugdomos. Tyrimo metu išanalizuoti studentų lūkesčiai, kreipiant dėmesį tiek į teorinį, tiek į praktinį bendrųjų ir dalykinių kompetencijų ugdymo lygmenį. Pateikti tyrimo rezultatai atskleidžia švietimo institucijose įgytų teorinių ir praktinių žinių reikšmę ugdant bendrąsias ir dalykines kompetencijas bei jų tobulinimo svarbą ugdant tiriamąsias kompetencijas. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Bendrosios ir dalykinės kompetencijos; Bendrosios kompetencijos; Dalykinės kompetencijos; Kompetencijos; Lūkesčiai; Profesinės kompetencijos; Studentai; Studijų procesas; Ugdymas; Verslo valdymas; Business management; Competencies; Education; Expectations; General and subject competences; General competences; General competencies; Professional competencies; Students; Study process.
ENThe article provides the concept and structure of general and professional competencies‘ development. The research was carried out in order to reveal the topicality of the most important general and professional competencies in the students‘ point of view. The methods, according to the students, necessary to be used for the effectiveness of the study process, to develop the competencies intensively enough were presented. The expectations of the business management students were analysed in the research, emphasising both theoretical and practical level of developing the mentioned competencies. The given results of the research provide the essence of the theoretical and practical knowledge, gained in the higher education institutions, in the field of developing the general and professional competencies as well as their importance in improving the exploratory ones. [From the publication]