LTVykstant spartiems globalizacijos procesams, švietimas turi padėti stiprinti visuomenės, o ypač jaunosios kartos kūrybines galias, išsaugoti ir kurti tautos tapatumą, brandinti pilietinę visuomenę, didinti žmonių, ypač jaunimo, užimtumą ir ūkio konkurencingumą, kad mažėtų skurdas ir socialinė atskirtis. Šiandieninei Lietuvos visuomenei būdingi spartūs tiek politiniai, tiek ekonominiai, tiek socialiniai pokyčiai. Straipsnyje apibrėžiami verslumo sampratos aspektai, verslumo kompetencijos mokymosi veikti kontekste svarba, apžvelgiama jaunimo nedarbo ir užimtumo situacija darbo rinkoje, verslumo lygio matavimo problema. Pateikiami atliktos jaunų žmonių apklausos rezultatai: požiūrio į sprendimų priėmimą, laiko planavimą, iniciatyvumą, lyderystę, bendravimą, pasitikėjimą savimi, atsakingumą, pinigų investavimo riziką ir dvasinę ištvermę, kūrybingumą, verslininkų prigimtines ir įgytas asmenines savybes bei nuosavo (šeimos) verslo kūrimo galimybes. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Nedarbas; Verslo aplinka; Verslumas; Verslumo lygis; Verslumo matavimas; Business environment; Entrepreneurship; Entrepreneurship measurement; Level of entrepreneurship; Measuring entrepreneurship; Unemployment.
ENUnder the rapid processes of globalization, education should help to strengthen the creative powers of society, especially of the younger generation, to preserve and to develop the identity, also to nurture civil society, increasing employment, particularly youth, and economic competitiveness, reducing poverty and social exclusion. Contemporary Lithuanian society is characterized by rapid changes both in the political and in economic and social fields. The paper defines the concept of entrepreneurship, the importance of entrepreneurial competence in the context of learning to act, presents an overview of youth employment and unemployment situation in the labour market, entrepreneurship level measurement problem. The paper presents results of the survey carried out among young people, the attitude towards decision-making, time management, initiative, leadership, communication, confidence, responsibility, money and investment risk, mental stamina, creativity, acquired and inborn personal characteristics of businessmen and small (family) business development opportunities. [From the publication]