LTG. Mackevičius pastatė arti 70 spektaklių, daugumai jų sukūrė scenarijus, kostiumus, scenografiją, kompiliavo muziką. Menininkas sukūrė, autorizavo ir ištobulino plastinės dramos žanrą, vizualiuose, ekspresyviuose spektakliuose atsisakė žodinio diskurso, naudojo šokio, pantomimos, akrobatikos, baleto, dailės, skulptūros žanrinę specifiką, muzikos, spalvų, šviesų, tradicinių estetinių kanonų sintezę. Giedriaus darbų geografija - visa Europa (Kaunas, Klaipėda, Maskva, Jekaterinburgas, Odesa, Sofija...) ir Azija; jo teatrinės gastrolės - visas Pasaulis (Indija, Vokietija, Tunisas, Turkija, Čekija, Slovakija, Pietų Korėja, buvusi Jugoslavija, visos buvusios SSRS respublikos, JAV, Italija, Airija, Egiptas, Vengrija, Prancūzija etc.). Menininkas dalyvavo Maskvos lietuvių bendrijos gyvenime. Klajodamas po Pasaulį, visur prisistatydavo esąs lietuvis. Kad ir kur būtų, visuomet užtraukdavo savo mėgstamą lietuvių liaudies dainą "Plaukia antela"... Prestižinėje Pasaulinėje XX a, menininkų enciklopedijoje [Paryžius, 1997 m., sud. žymus pasaulio teatrologas, filosofas ir kultūrologas Džovanis Lista (Giovanni Lista)] G. Mackevičius įvardijamas kaip režisierius iš Lietuvos. [...]. [Iš straipsnio, p. 171]Reikšminiai žodžiai: Choreografija; Giedrius Mackevičius; Lietuvos teatras; Pantomima; Plastinė drama; Režisūra; Choreography; Giedrius Mackevičius; Lithuanian theatre; Mime; Pantomime; Plastic drama; Theatre direction.
ENThe aim of this article is to discuss features of the complicated life of our unique contemporary Giedrius Mackevičius, who was a director, playwright and actor, and to explore the key inspirations that surrounded his creative process. This report discusses the difficult biographical and geographical path of the artist, and his cosmopolitan point of view and world-view, which presupposed heuristic premises, ensured his plastic theatre was unrivalled in the world with its human dimension, and raised the genre to the level of a universal art. [From the publication]