LTDabarties visuomenės pedagogas – ugdytojas – turėtų išmanyti ugdytinio socializacijos proceso ypatumus ir, siekdamas ugdymo tikslų, aktyviai juos įtakoti. Socializacijos procese svarbų vaidmenį atlieka bendravimas bei tarpusavio santykiai, o vienu iš tarpusavio santykių artumo rodiklių laikomas pasidalijimas paslaptimis. Buvo tiriama viduriniosios vaikystės (6, 8, 10, 12 metų) vaikų supratimas apie paslaptis ir paslapčių atskleidimo draugui ypatumai. Tyrimo rezultatai parodė, kaip paslapčių atskleidimas draugui priklauso nuo paslapties rūšies ir tiriamųjų amžiaus. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Socializacija; Paslapčių suvokimas; Paslapčių atskleidimas.
ENBy studying peculiarities of socialization in middle childhood we have investigated how secrets are understood and disclosed to friends by children. A sample of 160 children aged 6, 8, 10 and 12 was taken for the research. In a structured interview, it was tested how often different kinds of secrets are told to friends. Guilt – related secrets are revealed more seldom by children older than 10 – 12 years. Difference of telling dangerous secrets is lower. Innocent secrets are told the most seldom by all children. Trust in a friend is valued more by older children. Sharing one’s own secret with a friend becomes a special symbol of their friendship. Lithuanian children keep their secrets from friends more often than German children. [From the publication]