LTStraipsnyje aptariama viešosios erdvės komercializmo problematika šiuolaikinėje visuomenėje. Straipsnio tikslas – išanalizuoti viešosios erdvės koncepciją ir atskleisti viešosios erdvės funkcijas informacinėje visuomenėje. Teorinėje analizėje pristatoma Jürgeno Habermaso suformuluota viešosios erdvės teorija, detaliau nagrinėjamos viešosios erdvės funkcijos. Pristatytos Frankfurto atstovų kritinės įžvalgos apie viešosios erdvės problematiką leidžia atitinkamai įvertinti viešosios erdvės funkcionalumą. Klasikinės viešosios erdvės ir šiuolaikinės skaitmeninės viešosios erdvės funkcijų palyginimas atskleidė viešosios komunikacijos specifiką socialinėse medijose. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Parrhesia; Viešosios erdvės funkcijos; Viešoji komunikacija; Socialinės medijos; Parrhesia; Functions of public sphere; Public communication; Social media.
ENThe article analyzes the problems of public sphere commercialism in modern society. The aim of the article is to analyze the concept of public space and to reveal the functions of public space in the information society. Theoretical analysis presents the theory of public space formulated by Habermas, more attention is paid to the functions of public sphere. Critical insights on the public sphere issue presented by the representatives of Frankfurt allow us to assess the functionality of public sphere accordingly. The comparison of the functions of the classical public space and the modern – digital public space revealed the specifics of public communication in social media. [From the publication]