LTStudijoje, remiantis projekto „Kalbinių nuostatų ir mokymosi motyvacijos įtaka lietuvių kalbos mokėjimui“ (2017–2019 m.) duomenimis, analizuojamas Vilniaus lietuviškų, lenkiškų ir rusiškų gimnazijų trečių klasių mokinių lietuvių kalbos mokėjimas, kalbinės nuostatos ir motyvacija. Atskiruose skyriuose pristatoma tyrimo metodika, tiriamųjų grupės, analizuojamas tikslinių grupių žodyno dydis, jo ryšys su sociolingvistiniais veiksniais, taip pat aptariami C testo rezultatai, atspindintys bendrą lietuvių kalbos mokėjimo kokybę, jų koreliacija su sociolingvistinėmis mokinių charakteristikomis, pateikiami skirtingoms tiriamųjų grupėms būdingi motyvacijos ir nuostatų įtakos lietuvių kalbos mokėjimui modeliai. [Anotacija knygoje]Reikšminiai žodžiai: Lietuvių kalba kaip negimtoji; Kalbos mokymas; Lenkų mokyklos; Rusų mokyklos; Kalbinės nuostatos; Lithuanian as L2 language; Non-native language; Language teaching; Polish schools; Russian schools; Language attitudes.
ENThis study describes the research and results of the project “The Effect of Attitudes and Language Learning Motivation on the Quality of Lithuanian Knowledge.” The project was carried out in 2017–2019 by Laura Vilkaitė-Lozdienė, Justina Bružaitė-Liseckienė, and Loreta Vilkienė (the project manager) of the Institute of Applied Linguistics of Vilnius University and funded by the State Commission of the Lithuanian Language. The aim of this project is to investigate how competent are 11th grade (3rd gymnasium grade) students enrolled in Lithuanian, Polish, and Russian gymnasiums in Vilnius at the Lithuanian language and to analyze how their competences depend on language attitudes and motivation to learn Lithuanian. Prior to the research, it was assumed that attitudes toward the Lithuanian language and motivation to learn this language would influence the quality of the Lithuanian language competence – precisely this assumption has been verified. [From the publication]