LTMokyklinė matematika siekia suderinti būtinumą suteikti mokiniui bent minimalų matematinį išsilavinimą ir galimybę maksimaliai reikštis kiekvieno mokinio prigimtyje glūdintiems gebėjimams. Norint to pasiekti, nepakanka keisti tik mokymosi turinį – būtina keisti ir mokymo metodus, vertinimą ir pan. Straipsnyje apibūdintas ir įvertintas VII – VIII klasių moksleivių požiūris į mokyklinę matematiką, išsiaiškintos gero ir blogo mokymo bei mokymosi priežastys, atskleisti mokinių pageidavimai matematikai, jos mokymui ir mokymuisi. Atlikta 450 septintokų ir aštuntokų iš įvairių Lietuvos vietų apklausa. Respondentai išvardijo 37 privalumus, kuriuos jiems teikia matematika ir 32 blogos patirties pavyzdžius. Autoriai nustatė, jog VII – VIII klasių mokiniai mano, kad yra pakankamai savarankiški, tačiau iškilus sunkumams norėtų, kad mokytojas kaip galima greičiau suteiktų jiems pagalbą. Dauguma moksleivių nori, kad išmokta medžiaga būtų dažniau kartojama. Antraip jie sunkiau supranta naujas temas, greitai užmiršta tai, ko yra išmokę. Moksleiviai pageidauja, kad viskas arba nors kiek įmanoma daugiau būtų aiškinama pagal mokinių sugebėjimus – suprantamai, prieinamai, aiškiai ir tiksliai, kad mokytojai jų neapkrautų įvairiomis užduotimis, būtų atidesni, kantresni, labiau padėtų mokiniams. Daugelis jų pritaria nuomonei, kad nemažai iškilusių matematikos problemų gali spręsti ne tik matematikai gabūs vaikai. Jie pasitiki savo matematinėmis galiomis, ieško įvairių (keleto) uždavinio sprendimo variantų. Apie penktadalis visų apklaustų mokinių pageidauja, kad matematikos būtų mokoma kompiuteriais.
ENThe paper discusses the attitudes of students of grades 7 and 8 towards mathematics and the causes and motives of bad and good teaching and learning of mathematics. The sample was of 450 respondents from different places in Lithuania. The respondents pointed out 37 advantages that they received from mathematics and 32 examples of bad experience. [From the publication]