LTStraipsnio objektas – Suvalkijos kanklininko Juozo Telešiaus asmenybė bei kūryba: jo pagaminti instrumentai, repertuaras, muzikos atlikimo būdai. Straipsnio tikslas – išnagrinėti Juozo Telešiaus kūrybą, atskleisti jos santykį su tradicija. Taikant aprašomąjį, lyginamąjį, istorinį, analitinį metodus, straipsnyje nagrinėjamas J. Telešiaus – liaudies muzikanto, inovatoriaus muzikavimas, tradicijos ir inovacijos santykis jo kūryboje. Straipsnyje tyrinėjama kanklininko J.Telešiaus kūryba paremta tradiciniu lietuvių kankliavimu. Jo kūryboje ryškiau negu etninėje muzikoje pasireiškia muzikanto individualumas.Modifikuodamas kankles bei skambindamas, J. Telešius nepakeitė pagrindinių elementų – kanklių konstrukcijos, liaudies kūrinių melodikos bei ritmikos.Muzikantas sąmoningai stengėsi puoselėti kanklių muziką, lietuvių tradicinę kultūrą.Vertos dėmesio J. Telešiaus nuoseklios pastangos sukurti švelnų, minkštą kanklių skambesį. Kanklininkas patobulino jau anksčiau žinotą kankliavimą pirštais (nagais), skambino labai techniškai, kartais net virtuoziškai, todėl jo kūryba turi būti pastebėta šių dienų kanklininkų mėgėjų bei profesionalų. J. Telešiaus kūryba suteikia akstiną gal kam nors neįprastam, paryškintomis spalvomis nuspalvintam, tačiau neiškreiptam, nepraradusiam lietuviškumo mūsų liaudies muzikos atlikimui bei interpretavimui.Reikšminiai žodžiai: Telešius, Juozas; Kanklės; Tradicinė muzika; Kanklės; Juozas Telešius; Traditional music.
ENThe subject of the article is personality and artistic work of an artist from Suvalkija, who played Lithuanian string instrument (kanklės), Juozas Telešius: instruments made by him, repertoire, and means of music performance. The aim of the article is to analyze artistic work of Juozas Telešius and to show its relation with the tradition. By using descriptive, comparative, historical and analytical methods the article analyzes performance of music of J. Telešius as folk musician and innovator, as well as relationship between tradition and innovation in his artistic work. J. Telešius artistic work, studied in the article, is based on traditional Lithuanian playing of kanklės. The musician demonstrates his individuality better in his artistic work than in ethnic music. J. Telešius modified the kanklės and played on them, but he didn’t change the main elements – the structure of the kanklės, melodics and rhythm of folk music. The musician consciously tried to enshrine the music of kanklės and traditional Lithuanian culture. J. Telešius consistent efforts to create soft sound of kanklės are worth attention. Kanklės-player improved the play with fingers (nails), which was already known. He played very technically, sometimes even like virtuoso, therefore, modern amateurs and professional kanklės-players should notice his works. Maybe J. Telešius’ artistic work and folk music playing and interpretation seem unusual, but it preserved Lithuanian features being not perverted and full of bright colours.