Vaizdas kaip atminties medija

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Vaizdas kaip atminties medija
Alternative Title:
Image as memory media
In the Journal:
Lietuvos kultūros tyrimai. 2018, 10, P. 125-140. Medijų mitai ir mitai kaip medijos
Summary / Abstract:

LTAtmintis ir vizualumas - dvi šiuolaikinio pasaulio trajektorijos, lėmusios dėsningą kultūros kaitą. Nuo XX a. antrosios pusės nostalgija pynėsi su atgaila, prisiminimai su priminimais, gręždami žvilgsnį į praeitį, išgyventą kolektyvinę ir individualią patirtį, tačiau didėjo ir vaizdų pasiūla, pasižyminti kūrybingomis inžinerijomis. Intensyvėjo memorializacijos procesai, kuriuos pamažu nustelbia atminties mediacija ir industrinimas, suinteresuotai remiamas globaliai veikiančio technoliberalizmo. Vaizdų užvaldyta kultūra taip pat išgyveno esminius virsmus. Globalus vizualumas keitė kultūros lauką, ne tik kaustydamas publikos dėmesį, keisdamas žvilgsnio trajektorijas, bet ir darydamas įtaką atminties įprasminimui, institucijų veiklai, kultūrinei refleksijai. Atminties raiška ir vizualinė kultūra dažniausiai tyrinėjamos skirtinguose teoriniuose laukuose, todėl šiame straipsnyje siekiama aptarti jų tarpusavio sąveiką ir sinergiją, kuri atskleidžia platesnį sociokultūrinių transformacijų spektrą ir bendresnius kontekstus. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Atmintis; Atminties kultūra; Vaizdas; Vizualinė kultūra; Reprezentacija; Medijos; Vizualumas; Memory; Memory culture; Image; Visual culture; Representation; Media; Visuality.

ENMemory and visuality are two trajectories of the modern world that have led to a regular change of culture. From the second half of the 20th century nostalgia combines with repentance, memories with reminiscences, turning our gaze back to the past, collective and individual experience, but at the same time the supply of various images, expanded by creative engineering, increases. The processes of memorialisation are gradually overshadowed by the mediation and industrialisation of memory, supported by globally operating techno-liberalism. The overwhelmed culture of images also experiences significant transformations. Global visuality has influenced the field of culture, not only by captivating the attention, changing the trajectories of the sight, but also shifting the meanings of memory', cultural reflections and institutional practices. Memory and visual culture studies are usually explored in different theoretical fields, so this article aims to discuss their interactions and synergies that reveal a wider spectrum of socio-cultural transformations. [From the publication]

ISSN:
2029-8560
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/81248
Updated:
2022-01-07 10:48:05
Metrics:
Views: 44    Downloads: 15
Export: