LT[...] Jau nuo antikos laikų olimpinės vertybės ir idealai yra asmenybės ugdymo siekiamybė, o jų plėtra ir gyvybingumas primena ir mūsų laikais įprasmina amžinąsias vertybes. Šiandien Lietuvoje jaučiamas milžiniškas Olimpinių žaidynių, didžiojo sporto populiarumas, tai gali padėti socializuoti vaikų ir jaunimo dvasines vertybes, internalizuoti jų esmę ir prasmę, paskatinti asmenybės nuostatų plėtrą, daryti pozityvų poveikį jauno žmogaus elgesiui praktiniu lygmeniu. Į sportą reikia žvelgti per vertybių prizmę, atskleidžiant olimpines vertybes kaip žmogaus sveiko gyvenimo būdo ugdymo lobyną, atliepiantį siekius besiformuojančios asmenybės, bandančios susivokti žmonių santykiuose, ieškančios gyvenimo prasmės. Milžiniškas sporto populiarumas padeda socializuoti tam tikras vertybes, kultūros normas, elgsenas, skatina jų paplitimą bendrame socialiniame kontekste. Fizinių galių puoselėjimo ir jų stiprinimo sportu populiarumo didėjimas liudija, kad sportas yra palaikomas, jam pritariama ir priimamos jo reprodukuojamos vertybės, ypač tarp jaunimo. Todėl kūno kultūrą ir sportą galima interpretuoti kaip paveikią ugdymo priemonę, galingą jėgą, suteikiančią vaikams ir jaunimui žinių, formuojančią ne tik gebėjimus, bet ir vertybines nuostatas, elgseną. Sportas generuoja įvairias kultūros normas ir elgsenas, kurios vaikus ir jaunimą pasiekia tiek formaliuoju, tiek neformaliuoju būdu ir daro įtaką apskritai ugdymo lauke akumuliuojamoms vertybėms ir netgi jas transformuoja. [....]. [Iš Įvado]Reikšminiai žodžiai: Dvasinės vertybės; Moralinės vertybės; Olimpiniai principai; Olimpinis ugdymas; Olimpinė kultūra; Moral values; Olympic culture; Olympic education; Olympic principles.