LT[...] Straipsnyje aptariama Klaipėdos krašto "Memelkultur", kuri tautų kraustymosi laikotarpiu dėl vidinių ir išorinių priežasčių suskyla į tris kultūriškai kiek skirtingus baltų etnokultūrų darinius: pajūrio zonos, kurioje vikingų laikais gyveno kuršiai, kapinynus su akmenų vainikais; nedidelę savitą grupę tarp Šilutės, Priekulės ir Švėkšnos, kuri pagal lietuviškąją istoriografinę tradiciją vadinama Lamatos žeme; ir Nemuno žemupyje gyvenusius būsimuosius skalvius. [...]. [Iš straipsnio, p. 165]Reikšminiai žodžiai: Archeologiniai tyrimai; Klaipėdos kraštas [Klaipeda region]; Nemuno žemupys; Lietuvos pajūris; Tautų kraustymosi laikotarpis; Vikingų laikai; Baltai; Kuršiai; Skalviai; Kapinynai; Kapai; Laidojimo papročiai; Laidojimo apeigos; Ginklai; Ginkluotė; Kalavijai; Ietys; Ietigaliai; Kirviai; Archaeological research; Klaipėda region; Lower Nemunas; Lithuanian seaside; Migration Period; Viking Age; Balts; Curonians; Scalvians; Cemeteries; Graves; Burial customs; Burial rites; Weapons; Weaponry; Swords; Spears; Spearheads; Axes.
EN[...] The paper discusses the "Memelkultur" of the Klaipėda Region which, during the Migration Period, due to external and internal causes split into three culturally somewhat different structures of the Baltic ethnoculture: the coastland, inhabited by Curonians in the Viking Age; cemeteries of graves within stone circles; a small distinctive group between Šilutė, Priekulė, and Švėkšna, called the Lamata land in accordance with the Lithuanian historiographic tradition; and the future Scalvians who lived in the lower reaches of the Nemunas River. [...]. [Extract, p. 165]