LTKultūros paveldo organizacijose dažnai aptinkamas technologinis įrenginys – audiogidas. Tai kelias skirtingas funkcijas tuo pačiu metu galintis atlikti įrenginys, kurio integracija nuolatinėse ekspozicijose turi reikšmės tiek kultūros paveldo organizacijų veiklai, tiek lankytojų patirčiai lankantis muziejuje, galerijoje. Verta pastebėti, kad meno muziejams, galerijoms kyla papildomas uždavinys – lankytojui įdomiai pateikti statiškus, neretai iš pirmo žvilgsnio sunkiai suprantamus meno kūrinius. Dėl šių priežasčių šiame tyrime gilinamasi į audiogido kaip technologinio įrenginio pagrindines funkcijas, jo teikiamą naudą, problematiką ir pritaikymą meno muziejuose. Pirmojoje tyrimo dalyje, remiantis moksline literatūra, analizuojamos skirtingos audiogidų funkcijos ir jų svarba, kuriama reikšmė kultūros paveldo organizacijai ir lankytojo patirčiai. Vėliau apžvelgiama audiogidų integracijos problematika ir strateginiai žingsniai, kurių vertėtų laikytis siekiant sėkmingo audiogido integracijos proceso. Antrojoje dalyje tiriami ir pristatomi keturi Lietuvos meno muziejų atvejai. Visi tyrime dalyvavę muziejai buvo analizuojami renkant stebėjimo duomenis, komunikuojant su organizacijų atstovais ir gilinantis į lankytojų patirtį apsilankymo muziejuje metu naudojantis audiogidu. Straipsnyje pristatoma mokslinė literatūra pagrindžia audiogidų svarbą muziejuose ir galimą šių įrenginių integracijos problematiką. Lietuvos meno muziejuose atliktas tyrimas atskleidžia, kad audiogidai yra reikšmingas įrenginys siekiant pagerinti lankytojo apsilankymo muziejuje patirtį, tačiau kartu pastebima, kad kol kas audiogidai nėra tapę neatsiejama apsilankymo Lietuvos meno muziejuje dalimi. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Muziejus; Meno muziejus; Audiogidas; Nuolatinė ekspozicija; Integracija; Lankytojo patirtis; Informacijos pateikimas; Audiogido turinys; Audiogido technologinė forma; Museum; Art museum; Handheld guide; Permanent exhibition; Integration; Experience of a visitor; Information presentation; Content of a handheld guide; Appearance of a handheld guide.
ENThe most common technological device found in organisations of cultural heritage is a handheld guide. This device can simultaneously perform several functions, and its integration in permanent expositions has significance both for the operation of organisations of cultural heritage and experience of visitors when they visit a museum or a gallery. It should be noted that art museums and galleries encounter a task to present often static and difficult to understand at first sight works of art in an interesting fashion. Therefore, in this study, the main functions of a handheld guide as a technological device as well as its benefits, problems, and application in art museums are analysed. In the first part of the study, various functions of handheld guides, their importance, the meaning produced for the organisation of cultural heritage, and experience of a visitor are analysed based on scientific literature. Problems of integration of handheld guides and strategic steps that should be taken to ensure a successful integration process are reviewed. In the second part, four cases of Lithuanian art museums are presented. All museums that participated in the survey were analysed by collecting observational data, communicating with the managers of the organisations, and analysing the experience of museum visitors using the handheld guide. Scientific literature presented in the article substantiates the importance of handheld guides in museums and possible problems of integration of such devices. The study conducted in Lithuanian art museums reveals the fact that handheld guides are significant devices that help improve the experience of a museum visitor, but it is also observed that handheld guides have not yet become an integral part of a visit to a Lithuanian art museum. [From the publication]