LTŽmonių, gyvenusių beveik prieš du tūkstančius metų ar šiek tiek vėliau, tikėjimai visada išliks iš dalies paslaptimi, nes šiandien mes galime tik dėlioti jų pasaulėžiūros paveikslą kaip mozaiką iš paskirų fragmentų, likdami iki galo neįsitikinę, ar tinkamą "langelį" užpildėme. Aisčių gentis I a. pabaigoje aprašęs romėnas Publijus Kornelijus Tacitas veikale "Germanija" pateikė žinių apie jų tikėjimus, tačiau reikia pažymėti, kad jis pats pietryčių ir rytų Baltijos regione nesilankė, ir jį pasiekę įvairūs šaltiniai gali būti iškraipyti (sunku interpretuoti jo pastabą apie kalbą, panašią į britaniškąją). Kiti baltų mitologijos rašytiniai šaltiniai yra gerokai vėlesni, dėl to tam tikrus pasaulėžiūros bruožus gali skirti šimtmečiai, o tikėjimų ir pasaulėžiūros elementai galėjo kisti laikui bėgant. Vienų dievybių reikšmė menkdavo, kitų išaugdavo. [...]. [Iš straipsnio, p. 191]Reikšminiai žodžiai: Aisčiai; Baltai; Dievai; Pasaulėžiūra; Senovės pasaulėžiūra; Tikėjimai; Totemas; Įkapės; Aestian; Balts; Beliefs; Grave goods; Old worldview; The gods; Totem; Worldview.
ENThe beliefs of people who lived almost 2,000 years or a little less ago will forever, to a certain degree, remain a mystery, since today we can only assemble the picture of their worldview as a mosaic of individual fragments, while remaining completely unsure whether we filled in the right "box". Publius Cornelius Tacitus, who described the Aestian tribes in the late ist century, provided some information about their beliefs in his work Germania; however, it should be noted that he never visited the Southeastern or Eastern Balt Region, and the information that reached him could have been distorted (e.g., it is difficult to accept his comment on the language similar to the British one). On the other hand, other written sources of the Balt mythology belong to much later times, therefore, some worldview traits can be separated by centuries, and the elements of the beliefs and the worldview can have changed in the course of time. The significance of some deities declined, while of others, increased. [...]. [Extract, p. 191]