LTApie tai, kad mitiniame pasaulėvaizdyje medžiai turi „lytis“ (jos dažniausiai priklauso nuo medžio pavadinimo gramatinės giminės) ir gali sueiti į lytinius santykius, tuoktis, taip pat gali santykiauti žmonės su medžiais, jau buvo kalbėta. Iš dalies jau kalbėta ir apie medžio-moters mitinį vaizdinį atskirai konkrečių medžių rūšių (ievos, verbos, blindės) pamatu. Taip pat apie mitinių sąsajų prisodrintą medžio-motinos vaizdinį. Tačiau medis gali būti lyginamas su moterimi ne tik minėtais atvejais, bet apskritai. Apie tai straipsnyje ir kalbama: apie medžio prilyginimą moteriai ir atvirkščiai – moters medžiui, nuo paprasto sugretinimo iki visiško sutapatinimo. Pirmiausia lietuvių, baltų ir artimiausių kaimynų tradicijose, bet nevengiant ir platesnių kontekstų. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Medis-moteris; Dendromitologija; Baltų ir slavų mitologija.
ENThis article is the third in a series on the same subject by the author. The previous articles dealt with the sexes of the trees, their sexual interrelations and the special case of the Girl-Tree (Woman-Tree) based on some tree species. In the present text, an overall image of the Girl-Tree – that is, a girl in the guise of a tree, or a tree in the role of a girl – is discussed, both by the means of a simple comparison and sheer identification. The point of reference are Baltic (Lithuanian and Latvian) and partly Eastern Slavic (Byelorussian and Russian) traditions, though some examples from different parts of the world are also presented for providing a wider context. [From the publication]