LTStraipsnyje pristatyta Lietuvos Respublikos švietimo įstaigų vadovų kompetencijų vertinimo kaita, aptarti pagrindiniai politiniai veiksniai, turėję įtakos tiems pokyčiams 1990–2018 m.: Nepriklausomybės atgavimas, siekis tapti ES nare, LR švietimo reformos, LR viešojo valdymo reformos, vadybos ir viešojo administravimo, švietimo vadybos, lyderystės mokslų plėtra Lietuvoje, gerosios ES šalių patirtys. Švietimo įstaigos vadovo pareigybei keliami reikalavimai ir tolesnės mokyklų vadovų karjeros galimybės Europos kontekste parodo galimą vadovų kompetencijų vertinimo sistemos tobulinimo Lietuvoje kryptingumą. Metodai: mokslinės literatūros ir kitų šaltinių kokybinė turinio analizė, apibendrinimas. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Vertinimo sistema; Vadovų kompetencijų vertinimas; Švietimo įstaigos vadovas; Assessment system; Assessment of managerial competencies; Head of educational institution.