Interaktyvumas teatre: spektaklio struktūros bruožas ar komunikacijos proceso rezultatas?

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Interaktyvumas teatre: spektaklio struktūros bruožas ar komunikacijos proceso rezultatas?
Alternative Title:
Interactyvity in theatre: a feature of performance structure or an outcome of communication process?
In the Journal:
Menotyra. 2019, t. 26, Nr. 2, p. 74-88
Summary / Abstract:

LTInteraktyvumas šiais laikais yra vienas iš būdų kultūros produktus paversti patrauklesniais. Teatro srityje jis vėl tapo aktualus, kai teatro kūrėjai ėmė eksperimentuoti su skaitmeninėmis technologijomis ir kai XXI a. ėmė itin populiarėti imersinis teatras. Kadangi iki šiol nėra nusistovėjęs „interaktyvumo“ teatre apibrėžimas, straipsnyje, remiantis teatro ir komunikacijos sričių moksline literatūra, pirmiausia aptariamos interaktyvumo sąvokos ribos, vėliau pristatomas teatro tyrimuose vyraujantis požiūris į interaktyvumą kaip spektaklio struktūros bruožą bei pasiūlomas kai kurių mokslininkų darbuose atskleidžiamas naujas požiūris į šį fenomeną – interaktyvumą kaip komunikacijos proceso rezultatą. Laikantis pastarojo požiūrio, spektaklio kūrėjai tampa tik interaktyvumo iniciatoriais, o teatro žiūrovai – tikraisiais jo lėmėjais. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Interaktyvumas; Teatras; Žiūrovas; Auditorija; Komunikacija; Interactivity; Theatre; Spectator; Audience; Communication.

ENNowadays, interactivity often serves as a way to make cultural products more attractive for the audience. Due to the growing popularity of immersive theatre and theatre makers’ interest in digital technologies, interactivity became again a relevant issue in theatre context. However, there is a need to revise the definition of it. Therefore, this article, at first, discusses the boundaries of the term relying on the previous research, later it presents a common perspective on interactivity in theatre as a feature of performance structure and, finally, suggests a new approach to interactivity as an outcome of communication process. According to the latter perspective, creators of performances become only initiators of interactivity and theatre audience are real determiners. [From the publication]

DOI:
10.6001/menotyra.v26i2.4004
ISSN:
1392-1002; 2424-4708
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/80722
Updated:
2019-12-04 08:16:09
Metrics:
Views: 63    Downloads: 15
Export: