LT[...] Straipsnio tikslas - nustatyti būdinguosius kalbinio etiketo raiškos atvejus spausdintiniuose komercinės reklamos komunikatuose ir juos apibūdinti. Aptariamos pasisveikinimo ir atsisveikinimo, prašymo, dėkojimo, atsiprašymo, linkėjimo ir sveikinimo, adresato įvardijimo etiketo situacijos. Straipsnio objektas - produktų ir paslaugų spausdintinių reklamos komunikatų kalbinė raiška; atidžiai peržiūrėta apie 500 komunikatų, 2007-2017 m. paskelbtų įvairiuose žurnaluose, lankstinukuose. Išskirti ir straipsnyje detaliau apibūdinami tipiniai ir raiškiausi (įdomiausi) atvejai - iš viso 21 pavyzdys. Dirbant taikytas pragmatinis lingvistinis metodas, susitelkta į kalbos analizę. Vizualiosios komunikatų plotmės elementai aptarti tada, kai vaizdai aiškino ir dubliavo kalbą. Kaip žinoma, reklama remiasi persvazija, o jos siekiama dviem būdais: centriniu (tai loginiai argumentai ir poveikis protui) ir periferiniu (išvaizdos, simpatijos ir sukeltų emocijų rezultatas). [...]. [Iš straipsnio, p. 182]Reikšminiai žodžiai: Etiketas; Reklamos komunikatai; Šnekamoji kalba; Advertising communications; Etiquette; Spoken language.
ENWhen people communicate, they share information: a nation’s peculiarities are reflected in conversations, a person’s culture, as well as their habits of communication and behaviour are evident. Frozen linguistic units showing polite or impolite relationships, which are common in dialogues between interlocutors are often referred to as linguistic politeness. It conveys the verbal communication norms of a certain community when the participants in the communication act establish a contact and support it. The relationship between the speaker and the interlocutor is a relevant aspect for advertising: polite and respectful speaking attracts and interests the users of advertising. The article discusses the linguistic expression of language etiquette in different situations actualized in printed advertising communications. The cases of addressing, greeting and farewell, request and invitation, gratitude, congratulation and compliment in advertising communications are described in it. After analysing the collected research material, it was established that in printed advertising communications the mostly actualized situations are those of addressing, congratulation, and gratitude are. Advertisers seeking to be polite employ contact and distant strategies of politeness. [From the publication]