Jonas Laužikas apie mokytojo asmenybę

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Jonas Laužikas apie mokytojo asmenybę
Alternative Title:
Jonas Laužikas about the teacher’s personality
In the Journal:
Pedagogika [Pedagogy]. 2004, 71, p. 78-81
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje nagrinėjama J. Laužiko XX a. ketvirtojo dešimtmečio palikimo pedagoginės idėjos apie mokytojo asmenybės svarbą šiandieninės švietimo sistemos kaitos kontekste. Šiuo aspektu bandoma analizuoti ir atskleisti žymiausio lietuvių pedagogo minčių ir idėjų mintėtu aspektu šiuolaikiškumą ir aktualumą sprendžiant svarbiausią dabarties švietimo problemą — mokytojų rengimo sistemos reforma. Dabar mokytojai daugiau rengiami dėstyti programinio turinio žinias, o ne dvasiškai vystyti asmenybę, apie kurią kalbėjo J. Laužikas. Jo minčių ir idėjų šiuolaikiškumas ir aktualumas verčia atkreipti dėmesį į filosofines studijas, pedagoginių universitetų studentams suteikiančias idėjinį brandumą. Švietimo reforma nevyks tol, kol neturėsime kitokio mokytojo. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Mokytojo asmenybė; Mokytojas; Profesinis pasiruošimas; Teachers personality; Teacher as a creator; Profesional preparation.

ENThe article analyses J. Laužikas’ pedagogical ideas of the thirties of the 20th century about the importance of the teachers’ personality in the today’s context of changing educational system. Thus, the article attempts to analyse and disclose the modernity and relevance of thoughts and ideas in this aspect of the most prominent Lithuanian pedagogue in solving the most critical problem of the today’s educational system — reform of the teachers training system. Present-day teachers are educated to deliver knowledge of programme content rather than spiritually develop a personality discussed by J. Laužikas. The modernity and relevance of his thoughts and ideas makes one pay attention to philosophical studies providing students of pedagogical universities with ideological maturity. The educational reform will not be effective as long as we do not have a different teacher.

ISSN:
1392-0340; 2029-0551
Related Publications:
Istorinė (lyginamoji) didaktika / Juozas Vaitkevičius. Vilnius : Vilniaus pedagoginis universitetas, 2001. 189 p.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/8050
Updated:
2018-12-20 23:01:13
Metrics:
Views: 48    Downloads: 12
Export: