LTMuzikologo diplominį darbą (ši sąvoka aprėpia bakalauro ir magistro darbus) galima palyginti su studento atlikėjo baigiamojo valstybinio specialybės egzamino programa, kuria jis tarsi vainikuoja savo ketvertų ar šešerių metų studijas Lietuvos muzikos akademijoje. Tiesa, jauno muzikologo darbas išlieka daiktiškuoju pavidalu (jis saugomas LMA bibliotekoje), o atlikėjo pagrota, padainuota ar padiriguota programa savo materialiąją egzistenciją gali pratęsti tik įrašo dėka. Skirtumas ir tas, kad atlikėjai neretai atlieka tuos pačius kūrinius (tai net suteikia galimybę lyginti jų meistriškumą interpretacijos individualumą), o muzikologai stengiasi rašyti darbus vis naujomis temomis, ir net tada, kai sutampa tyrinėjamo objekto kontūrai, pasirenkami kiti tyrimo aspektai, kiti analizės metodai bei nauji kontekstai. Tačiau ir vieniems, ir kitiems tai yra viena atsakingiausių ataskaitų, neretai lemiančių jų ateitį, atskaitos taškas profesinėje karjeroje, kartais, deja, taip ir išlikęs vieninteliu aukščiausiu pasiekimu - didelės programos rečitaliu, atliktu garbingoje LMA Didžiojoje salėje, arba vieninteliu solidžiu diplomuoto muzikologo mokslo darbu. Aptarimo objektu pasirinkdama studentų muzikologų baigiamuosius darbus, turiu tikslą atkreipti dėmesį į su šiais darbais susijusias įvairiaus pobūdžio problemas, kurios yra aktualios skirtingoms muzikinės kultūros sritims - mokymo procesui, Lietuvos muzikos mokslui, visuomenės švietimui. Savaime įdomi galėtų būti vien istorinė Lietuvos valstybinės konservatorijos (dab. Lietuvos muzikos akademija) absolventų muzikologų diplominių darbų apžvalga. Šįmet minime šių darbų gynimo penkiasdešimtmetį. [Iš straipsnio, p. 12]Reikšminiai žodžiai: Baigiamasis darbas; Diplominiai darbai; Lietuvos muzikos ir teatro akademija; Muzikinė kultūra; Muzikologija; Muzikologų rengimas; Diploma papers; Final thesis; Lithuania; Lithuanian Academy of Music and Theatre; Musical culture; Musicology; Training of musicologists.