Dalyvaujantis veiklos tyrimas sociokultūriniame besimokančios visuomenės kontekste

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Dalyvaujantis veiklos tyrimas sociokultūriniame besimokančios visuomenės kontekste
Alternative Title:
Participative sociocultural inquiry learning in the context of public
Summary / Abstract:

LTŠiuo straipsniu siekiama atskleisti, kaip besimokanti bendruomenė, Jaunimo mokyklos mokiniai, identifikuoja savo rūpesčius ir problemas bei ieško socialiai priimtinų būdų spręsti pagrindinėms prblemoms trukdančioms jų pilnaverčiam integravimuisi į jų bendruomenės ir miesto sociokultūrinį kontekstą. Straipsnyje aptariama jaunimo mokyklos sociokultūrinė aplinka, mokymosi tęstinumo galimybė bei aptariamas dalyvaujantis veikos tyrimas kaip pagalbos priemonė skirta padėti socialiai pažeidžiamam jaunimui atrasti tinkamus jų problemų sprendimo būdus. Siekiant įvairių socialinių grupių integravimosi į mokymosi, studijų ir socialinę/darbinę aplinką, labai svarbu, kad švietimas būtų prieinamas visoms šioms grupėms ir, kad būtų užtikrinama švietimo kokybė suteikianti didesnes galimybes integruotis. Anot Targamadzės V. 1996, 1999, 2000, Želvio R. 1999, 2003, tinkamai organizuotas darbas švietimo institucijoje yra vienas svarbiausių veiksnių, sąlygojančių efektyvią veiklą, tikslų realizavimą ir prisitaikymą prie nuolatinės kaitos. Šis darbas įdomus ir naujas tuo, kad kaip priemonė galinti prisidėti prie besimokančios visuomenės interesų ir integravimosi į sociokultūrinę aplinką, svarstant skirtingų socialinių grupių pasiūlymus, pasitelktas dalyvaujantis veiklos tyrimas PAR (angl. Participatory Action Research), kuris šiam tikslui Lietuvoje naudojamas nebuvo. Didžiausias indėlis į šį darbą yra praktinės, pačių mokinių pasiūlytos veiklos ir problemų sprendimo būdai, kurie padėjo jaunimo mokyklos mokiniams pasijausti svarbiais, kuriant tinkamą sociokultūrinę besimokančios jų bendruomenės aplinką. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Dalyvaujantis veiklos tyrimas; Jaunimo mokykla; Jaunimo mokyklos mokiniai; Mokyklos bendruomenė; Sociokultūrinė aplinka; Participatory activity research; School community; Socio-cultural environment; Youth school; Youth school students.

ENThis article aims to reveal how the learning community, youth school students, identify their concerns and problems and looking for a socially acceptable way to address the fundamental problem hinder them for full integration into the community and urban socio-cultural context. The paper discusses the socio-cultural environment of young people of school, learning continuity and discussed the possibility of participating in research activities as an emergency measure to help socially vulnerable youth to find suitable ways of addressing them. For the integration of various social groups to education, training and social / work environment, it is important that education be available to all these groups and to ensure the quality of education gives better opportunities for integration. According to V. Targamadze 1996, 1999, 2000, Zelvis R. 1999, 2003, properly organized work of an educational institution it is one of the most important factors for efficient operations, the realization of the objectives and to adapt to constant change. This work is exciting and new at that as a means of learning can contribute to the public interest and the integration of the socio-cultural environment, considering the different social groups proposals invoked involved in action research PAR (Eng. Participatory Action Research ), which for this purpose has not been used in Lithuania. The biggest contribution to this work is practical, students themselves proposed activities and solutions to problems that have helped young school children to feel important in creating a suitable socio-cultural learning environment in their community. [From the publication]

ISBN:
9789955859031
Related Publications:
  • Kokybinių tyrimų metodologija : vadovėlis vadybos ir administravimo studentams / Bronislovas Bitinas, Liudmila Rupšienė, Vilma Žydžiūnaitė. Klaipėda : S. Jokužio leidykla-spaustuvė, 2008. 303 p.
  • Neįgalumas ir socialinis dalyvavimas : kritinė patirties ir galimybių Lietuvoje refleksija / Jonas Ruškus, Gintautas Mažeikis ; Šiaulių universitetas. Šiauliai : Šiaulių universiteto leidykla, 2007. 293 p.
  • Patirtis ir refleksija : fenomenologinės filosofijos akiračiai / Dalius Jonkus. Kaunas : Vytauto Didžiojo universiteto leidykla, 2009. 282 p.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/80138
Updated:
2020-04-24 06:53:32
Metrics:
Views: 49    Downloads: 8
Export: