LTLietuvai sėkmingai reintegruotis į Europą neįmanoma be esminių mąstymo, vertybių, dvasinės kultūros plačiąja prasme pokyčių. [...] Šioje knygoje pateikiami ir iš dalies apibendrinami Europos vertybių tyrimo grupės 1999-2000 metais atlikto tyrimo rezultatai. 1978 metais įkurta Europos vertybių tyrimo grupė (EVTG) atliko tris tyrimus: 1980-1981, 1989-1990 ir 1999-2000 metais. Pirmame dalyvavo devynios, antrame - dvidešimt keturios, trečiame - trisdešimt trys valstybės. Lietuvoje 1990 ir 1999 metais reprezentacinę gyventojų apklausą atliko Baltijos tyrimai. Ši knyga nėra išsamių ir baigtų rezultatų suvestinė. Tai ne galutinė autoriaus pozicija, o greičiau kvietimas mąstyti. Didesnę leidinio dalį sudaro tyrimo rezultatai - objektyvūs, bešališki skaičiai. Gvildendamas juos, kiekvienas gali susidaryti savo nuomonę, kaip Lietuva atrodo kaimyninių valstybių atžvilgiu, ir ką reikėtų daryti, gerinant lietuvių įvaizdį Europoje bei pasaulyje. [Iš Pratarmės]Reikšminiai žodžiai: Lietuva, Europa, vertybės, skirtumai; Lithuania, Europe, Values, Differences.
ENThe book consists of two parts: theoretical and empirical. Some tendencies of Western values are considered in the first part of the book as well as changes of the values in post communist Lithuania. The second part contains data on European Values study 1999-2000 years research. This part of the book is based on "Source book of the 1999/2000 European Values Study Surveys". The conception and classification of values in philosophy and sociology is being shortly analyzed in the first part of the book. Main groups of Western values are being distinguished and described. Religious, moral and family values are mostly accentuated. According to the author, the main tendency of the development of the values could be described as follows: from religious values to the moral values, from moral values to the social-political values, from socialpolitical values to the family values. His process was accompanied by the fragmentation of values and increased of sensitivity and manifested itself in detranscendentality, simplification, and decline of ideals. [...]. [Extract, p. 63]