LTStraipsnyje nagrinėjama, kaip Lietuvos reformuotoje pradinėje mokykloje, ugdant vaikų kalbą, įgyvendinta J. Laužiko integracijos idėja. Aptariamos integracijos ir dezintegracijos sąvokos bei integracijos idėjos įgyvendinimo socialinis kultūrinis kontekstas. Pateikiami integruoto literatūros ir kalbos ugdymo turinio sudarymo principai, kai kurie naujosios kalbos ugdymo krypties aspektai, pirmojo reformos dešimtmečio ryškiausi pasiekimai bei problemos. Išryškinamos pažangios kalbos ugdymo didaktinės nuostatos. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Integracija; Literatūros ir kalbos ugdymo turinys; Didaktinės nuostatos; Integration; Content of literary and linguistic training.
ENThe article analyses how the reformed Lithuanian primary school has implemented J. Laužikas’ integration idea in the field of linguistic education. The authors discuss the concepts of integration and disintegration as well as the sociocultural context of implementing the integration idea. The article introduces the principles of developing content of the integrated literary and linguistic education, certain aspects of the new trend of linguistic education and the most significant achievements reached and problems encountered in the first decade of the reform. The article highlights the progressive didactic approach to the linguistic education.