Nuo kultūrinio turizmo iki šiuolaikinių miesto vestuvių

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Nuo kultūrinio turizmo iki šiuolaikinių miesto vestuvių
Alternative Title:
From cultural tourism to modern city weddings
In the Journal:
Logos (Vilnius). 2018, 97, p. 167-174
Summary / Abstract:

LTStraipsnio tikslas – išnagrinėti kultūrinio turizmo apraiškas šiuolaikinėse miesto vestuvėse. Keliami uždaviniai: ištirti kultūrinio turizmo tipologiją šių dienų miesto vestuvėse; atskleisti globalizacijos daromą įtaką šiuolaikinėms lietuvių vestuvėms. Pagrindinis darbo šaltinis – lauko tyrimų medžiaga, autorės surinkta 2006–2017 m. Be to, remtasi to meto periodika, vestuvių bukletais, vestuvių organizatorių tinklalapiais. Straipsnyje gvildenama, kokie veiksniai skatina kultūrinį turizmą šiuolaikinėse miesto vestuvėse. Keliama hipotezė, jog kultūrinį ir religinį turizmą skatina visuomenės sekuliarizacija ir noras patirti „autentiškus“ dalykus. Tyrimas atskleidė, kad šiuolaikinėse miesto vestuvėse vyrauja įvairūs kultūrinio turizmo tipai: nuo edukacijos, paveldo vietų, scenos meno, kaimiškų vietovių aplinkos, religinių vietų, šiuolaikinės populiariosios kultūros, kulinarijos, industrijos iki sveikatingumo ir SPA vietų lankymo. Kultūrinio turizmo apraiškos miesto vestuvėse – svarbi priemonė siekiant įgyti naujų žinių, išgyventi autentiškas patirtis, pažinti šalies kultūrinį, religinį, istorinį paveldą bei tapatybę. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Kultūrinis turizmas; Šiuolaikinės vestuvės; Lietuvos miestas; Globalizacija; Cultural tourism; Modern weddings; Lithuanian city; Globalization.

ENThis article focuses on cultural tourism manifestations in the modern city weddings. On the basis of fieldwork material, the paper analyses the typology of cultural tourism in the modern city weddings and the influence of globalisation on the modern Lithuanian weddings. The main source of this article is the fieldwork material, collected by the author in 2006–2017, as well as daily newspapers, wedding booklets, and wedding organizers’ websites. The article looks into the question of what the factors that promote cultural tourism in modern city’s wedding are. There is a hypothesis that cultural and religious tourism promotes public secularization and the desire to experience „authentic“ experiences. The study has revealed that various types of cultural tourism ranging from education, heritage sites, performing art, rural environment, religious sites, contemporary pop culture, culinary, industry, to health and SPA visits prevail in modern city weddings. The manifestation of cultural tourism in urban weddings is an important tool for gaining new knowledge and authentic experiences, learning about the country’s cultural, religious, historical heritage and identity. [From the publication]

DOI:
10.24101/logos.2018.79
ISSN:
0868-7692
Related Publications:
Lietuvių šeima vertybių sankirtoje : (XX a. - XXI a. pradžia) / Rasa Račiūnaitė-Paužuolienė. Kaunas : Vytauto Didžiojo universitetas, 2012. 288 p.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/79906
Updated:
2020-07-28 20:26:09
Metrics:
Views: 32    Downloads: 12
Export: