Lietuvos gyventojų lūkesčiai ir jų vertinimo galimybės

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Lietuvos gyventojų lūkesčiai ir jų vertinimo galimybės
Alternative Title:
Lithuanian consumers expectations and their assessment
In the Journal:
Lietuvos statistikos darbai [Lithuanian journal of statistics]. 2012, 51, 1, p. 66-72
Keywords:
LT
Vartotojai / Consumers.
Summary / Abstract:

LTGyventojų lūkesčiai vertinami naudojant vartotojų nuomonių tyrimo rezultatus įvairiais pjūviais, skelbiamais Lietuvos statistikos departamento duomenų bazėje. Remiantis šiais duomenimis, analizuojamos gyventojų nuomonės apie namų ūkių finansinę padėtį, šalies ekonominę padėtį, galimybę įsigyti didesnius pirkinius ir galimybę sutaupyti kitimo tendencijos. Duomenų bazė suteikia galimybę tyrėjui atsižvelgti į gyventojų nuomonę apie infliacijos procesus bei nedarbo kitimo tendencijas. Priimant sprendimus vartoti ar investuoti svarbu įvertinti ne tik esamą situaciją, bet ir gyventojų nuomonę apie galimus pokyčius. Prielaida, kad gyventojai nurodė tikrąją savo nuomonę, remiasi tuo, kad jie yra suinteresuoti ir daro viską, kad kuo tiksliau įvertintų situaciją ir numatytų ateitį. Straipsnio pabaigoje pateikiamos vartotojų pasitikėjimo rodiklio tendencijos. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Lūkesčiai; Pasitikėjimas; Tendencijos; Vartotojai; Confidence; Confidence indicators; Consumer expectations; Consumers; Econometric analysis; Expectations; Tendencies.

ENIn the first part of the paper the historical development of consumer expectations, the evolution and estimation of the main expectations theories, the impact of economical expectations various economic processes are reviewed through the analysis of literature. The second part of the paper presents consumers surveys that provide a possibility to evaluate and track consumer expectations. After the analysis of literature the author carried out a study to model alternative methods that could reflect consumer’s expectations. The results of consumer surveys in Lithuania were the main information source for the research. In the research process, the author analyzed the fluctuations and compositions of consumer confidence indicators. The conclusions and recommendations summarize the main concepts of the analysis literature and the main results of the research performed. The results of the study could be useful to economic policy-makers, business representatives, analysts and other persons concerned. [From the publication]

ISSN:
1392-642X; 2029-7262
Related Publications:
Consumers in the face of economic crisis : evidence from two generations in Lithuania / Sigitas Urbonavicius, Indre Pikturniene. Ekonomika ir vadyba. 2010, Nr. 15, p. 827-834.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/79382
Updated:
2021-04-16 20:23:10
Metrics:
Views: 12
Export: