Philosophical Considerations: Economical, Epistemological, Cultural and Social Issues

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Philosophical Considerations: Economical, Epistemological, Cultural and Social Issues
Alternative Title:
Filosofiniai svarstymai: ekonominiai, epistemologiniai, kultūriniai ir socialiniai klausimai
In the Journal:
Filosofija. Sociologija [Philosophy. Sociology]. 2019, t. 30, Nr. 1, p. 1-7
Subject Category:
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje analizuojami daugialypiai ryšiai ir sąsajos tarp filosofijos, ekonomikos, vadybos, taip pat kognityvinių, kultūrinių, socialinių, politinių ir edukologinių tyrimų. Šie ryšiai ir sąsajos tiriami keturiomis metodologinių paradigmų perspektyvomis. Pirmoji paradigma sujungia skaičiavimą, vadybą ir refleksiją. Antroji – tai tam tikras atradimo, mąstymo ir sprendimo derinys. Trečioji paradigma susieja įveikos, pasirinkimo ir alternatyvos siekimo veiksmus. Galiausiai, paskutinė paradigma sujungia kritiką, kūrimą ir konstravimą. Šis žurnalo numeris yra padalytas į keturis skyrius, atitinkančius nurodytas paradigmas. Taip pat pateikiamos glaustos kiekvieno skyriaus straipsnių apžvalgos ir interpretacijos. Pastarosios susieja ir suartina tokias skirtingų mokslų temas kaip ekonometriniai makroekonomikos skaičiavimai, jaunimo dalyvavimas šeimos versle, klasikinės priežastingumo sampratos transformacija, loginių paradoksų sprendimas, bandymas įveikti įvairias nihilizmo formas, alternatyvų vartotojiškumui paieška; socialinės lygybės, saugumo ir inkliuzijos siekimas. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Filosofija; Ekonomika; Kognityviniai mokslai; Socialiniai mokslai; Kultūros studijos; Ryšiai ir sąsajos; Philosophy; Economics; Cognitive sciences; Social sciences; Cultural studies; Links and interconnections.

ENThis article analyses and interprets multiple links and interconnections among philosophy, economics, management as well as cognitive, cultural, social, political and educational sciences. Those links and interconnections are investigated in the frames of four methodological paradigms. The first paradigm connects counting, managing and reflecting. The second paradigm is a certain combination of discovering, thinking and solving. The third paradigm binds acting as overcoming, choosing and alternating. Finally, the fourth one relates acts of criticism, creation and construction. This issue is divided into four sections corresponding to the above-mentioned paradigms. This article, in turn, gives concise reviews and interpretations of articles presented in each of the aforementioned sections. Those reviews and interpretations link and bring together different topics of diverse disciplines, such as econometric counting, participation of youth in family business, transformation of classical concept of causality, solving logical paradoxes, trying to overcome various forms of nihilism, seeking alternatives to consumerism, searching for social equality, safety, security and inclusion. [From the publication]

DOI:
10.6001/fil-soc.v30i1.3910
ISSN:
0235-7186; 2424-4546
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/79294
Updated:
2020-04-04 22:00:34
Metrics:
Views: 23    Downloads: 2
Export: