LTLietuvių kalbos ortografijos - žodžių ir formų rašymo taisyklių taikymo ir vartojimo - principai nustato, kaip rašyti konkrečius žodžius, tačiau rašantiesiems išvengti klaidų nesiseka. Norintieji pasiteisinti randa rimtų priežasčių: rašyba sunki, kartais paini, gausu išimčių, įsidėmėtinų, probleminių atvejų ir kt. Vis dažniau teigiama, kad prastėja bendrasis visuomenės raštingumas (plg. Macienė, Rimkutė 2014:50). Tarp dažniausiai pasitaikančių klaidų (žodžių rašymo kartu ir atskirai, nosinių balsių, trumpųjų ir ilgųjų balsių rašymo, supanašėjusių priebalsių rašymo, j rašymo nelietuviškuose žodžiuose ir kt.) minimi ir didžiųjų raidžių rašybos atvejai (Šukys 2003: 269-270; Pupkis 2005: 234; Drukteinytė 2009: 17-18). Šio straipsnio tikslas - aptarti probleminius didžiųjų raidžių rašybos atvejus ir tendencijas, objektas - teoriniai teiginiai ir viešosios informacijos pavyzdžiai, susiję su didžiųjų raidžių rašymo problemomis. Taikomi analizės, lyginimo, apibendrinimo metodai. [Iš straipsnio, p. 6]Reikšminiai žodžiai: Didžiųjų raidžių rašybos įvairovė; Probleminiai rašybos atvejai; Raštingumas; Capitalization diversity; Literacy; Problematic spelling cases.
ENLithuanian orthography, i.e. the rules of writing words and their forms, principals determine how to write specific words. Increasingly it is stated that the general level of public literacy is declining. Among the most common errors (writing words together or separately, writing nasal vowels short and long vowels, writing assimilated consonants, writing j in not Lithuanian words, etc.) capitalization cases are also mentioned. Capital letters are used: 1) at the beginning of a sentence; 2) indicating the names of people, animals, and natural objects; 3) indicating the names of astronomic and geographical objects; the titles of enterprises and organizations; the titles of other things; 4) with stylistic purposes. The article discusses the problematic cases of capitalization, especially in compound names. They are becoming the object of discussion for professionals (editors, teachers), for others they are difficult to learn and know how to use. Graphic title presentation is artistically purposeful, however, when the spelling norms of capitalization are neglected, it is unacceptable because the incorrect spelling examples are demonstrated and in the long run they are consolidated. [From the publication]