To be or not to be: an overview of CLIL implementation in Lithuania

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
To be or not to be: an overview of CLIL implementation in Lithuania
Alternative Title:
Būti ar nebūti: CLIL taikymo Lietuvoje apžvalga
In the Journal:
Darnioji daugiakalbystė. 2019, No. 14, p. 123-135. [Sustainable Multilingualism]
Summary / Abstract:

LTCLIL (Integruotas dalyko ir užsienio kalbos mokymas/is), kaip dvikalbio ugdymo metodologija, pagal kurią dėstomas tiek dalyko turinys, tiek užsienio kalba, pradėta taikyti Lietuvoje daugiau nei prieš dešimtmetį, tačiau vis dar egzistuoja nuomonių įvairovė apie jos privalumus ir trūkumus. Europos šalyse atlikti tyrimai parodė, kad egzistuoja tiesioginis ryšys tarp CLIL įgyvendinimo sėkmės ir toje šalyje priimtų CLIL įgyvendinimą reglamentuojančių teisės aktų ir dokumentų. Taip pat buvo nustatyta, kad CLIL sėkmė priklauso nuo atliekamų tyrimų kiekio – kuo daugiau vykdoma CLIL tyrimų, tuo didesnė tikimybė, kad įgyvendinimas bus efektyvesnis. Šio tyrimo tikslas – išnagrinėti CLIL raidą Lietuvoje, atliekant dokumentų, tyrimų ir projektų rezultatų analizę. Atlikus tyrimą nustatyta, kad nuoseklios nacionalinės politikos CLIL metodologijos taikymo klausimu Lietuvoje nėra, trūksta duomenų apie dabartinę CLIL taikymo padėtį Lietuvos švietimo ir ugdymo įstaigose. Tyrimo rezultatai parodė, kad prieš priimant tolimesnius sprendimus CLIL taikymo Lietuvoje klausimais, reikėtų atlikti išsamią bendros situacijos analizę ir suinteresuotųjų subjektų, tokių kaip mokyklos administracija, mokytojai ar mokinių tėvai, požiūrio į CLIL įgyvendinimą tyrimą. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: CLIL (Integruotas dalyko ir užsienio kalbos mokymas/is) Lietuvoje; CLIL projektai ir tyrimai Lietuvoje; Europinis CLIL kontekstas; Europinis kontekstas; Integruotas dalyko ir užsienio kalbos mokymas(is); Projektai; CLIL (Content and Language Integrated Learning) n Lithuania; Content and language integrated learning; European context; European contexts of CLIL; Projects; Projects and studies on CLIL in Lithuania.

ENCLIL (Content and Language Integrated Learning), as an approach to bilingual education in which both content and a foreign language are taught together, started to be employed in secondary schools of Lithuania more than a decade ago; however, there still exists a diversity of opinions towards its benefits and flaws. The studies on CLIL in the European countries have shown that the success of CLIL very much depends on the existing policy documents on the national level regulating CLIL implementation and providing guidance to schools and teachers. It also depends on the amount of research conducted on CLIL in a particular country. Therefore, the aim of the present study is to analyse the current state of affairs of CLIL in Lithuania in terms of the existing policy documents, implemented projects and conducted research that would serve as a theoretical background highlighting the necessity for further analytical investigation. The results of the analysis have shown that no coherent national policies in terms of teaching CLIL have been developed or legal government regulations have been issued in Lithuania until today. The present study has revealed that systematic approach towards investigation of CLIL in Lithuania has not yet been adopted which resulted in the lack of comprehensive analyses on an overall situation of CLIL in Lithuania as well as on factors ensuring efficiency of CLIL implementation in particular. The findings of the study point towards the need for such analyses in the future. [From the publication]

DOI:
10.2478/sm-2019-0006
ISSN:
2335-2019; 2335-2027
Related Publications:
CLIL in tertiary education: does it have anything to offer? / Lilija Vilkancienė. Kalbų studijos. 2011, Nr. 18, p. 111-116.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/78871
Updated:
2020-04-18 07:34:43
Metrics:
Views: 30    Downloads: 4
Export: