LTStraipsnio tikslas - aptarti verslo procesų imitavimą kaip vieną iš praktinių verslumo ugdymo metodų, pagrįstą mokymusi darant, arba patirtiniu mokymusi. Daugelyje analizuotų šaltinių verslo procesų imitavimas laikomas ypač veiksmingu ugdantis verslumą. Tyrimo duomenimis nustatyta, kad, imituodami verslo įmonės veiklą ar atskirus jos procesus virtualioje erdvėje ar realioje aplinkoje, mokiniai ne tik gilina verslo žinias, bet ir įgyja praktinių verslumo gebėjimų, ugdosi vertybines nuostatas ir asmenines savybes. Jie mokosi susieti įvairių sričių (ekonomikos, finansų, vadybos, rinkodaros, matematikos, psichologijos ir kt.) žinias ir integruotai taikyti jas priimant atitinkamus sprendimus, turi galimybę įvertinti savo sprendimų rezultatus ir mokytis iš padarytų klaidų. Pažymėtina, jog patinimu mokymusi pagrįstų inovatyvių (aktyvaus mokymosi) metodų taikymas verslumui ugdyti reikalauja didesnių sąnaudų ir sisteminio požiūrio. Tik sukūrus patirtiniam mokymuisi palankią aplinką ir stiprinant socialinius ryšius per bendradarbiavimą ir partnerystę, kartu su verslumo ugdymu atsiranda puiki galimybė ugdyti ir įtvirtinti bendrąsias kompetencijas. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Imitaciniai verslo žaidimai; Verslo procesų imitavimas; Imitacija; Inovatyvūs (aktyvaus mokymosi) metodai; Verslumo ugdymas; Patirtinis mokymasis; Business simulation games; Simulation of business processes; Imitation; Active learning (innovative) methods; Entrepreneurial education; Experiential learning.
ENThe goal of this article is to discuss simulation of business processes as one of practical methods of entrepreneurial education, based on learning by doing or experiential learning. The majority of the analysed sources accentuated that simulation is perceived as particularly efficient while developing the entrepreneurship competency. The research data confirms, that by simulating business activities of an enterprise or its separate processes in virtual space or in a real environment, students gain practical entrepreneurial skills, develop attitudes and personal qualities. They learn to associate knowledge of various areas (economics, finance, management, marketing, mathematics, psychology, etc.) and integratively use them, making appropriate decisions, have opportunity to assess the results of their decisions and learn from the made mistakes. It is noteworthy that, application of active learning methods grounded on the theory of experiential learning requires higher costs and a systemic approach. However, having established environment, which is favourable for experiential learning, and enhancing social links through collaboration and partnership, together with development of entrepreneurship competency, there appears an excellent opportunity to develop and consolidate general competencies. [From the publication]