The Managerial experience and postgraduate university training of school principals : a comparison of two post-socialist countries using TIMSS 2015 and PIRLS 2016 data

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
The Managerial experience and postgraduate university training of school principals : a comparison of two post-socialist countries using TIMSS 2015 and PIRLS 2016 data
Alternative Title:
Mokyklų vadovų vadybinė patirtis ir universitetinės magistrantūros studijos: dviejų posocialistinių šalių palyginimas, pasinaudojant TIMSS 2015 ir PIRLS 2016 metų tyrimų duomenimis
In the Journal:
Acta paedagogica Vilnensia. 2019, t. 42, p. 75-84
Summary / Abstract:

LTMoksliniai tyrimai apie posocialistinių šalių švietimo politiką ir praktiką nepasižymi didele gausa. Mūsų manymu, tokį gana ribotą mokslininkų susidomėjimą nulemia keletas priežasčių. Pirma, nėra visuotinai pripažintos socialinės teorijos, aiškinančios posocialistinio pasaulio raidą. Antra, teritoriniai ginčai apsunkina statistinių duomenų rinkimą ir analizę. Trečia, kai kurioms posocialistinėms šalims, kurioms būdingas autoritarinis valdymas, būdinga „pagražinti“ duomenis tam, kad geriau būtų atrodoma tarptautiniuose reitinguose. Ketvirta, sunku gauti išsamius duomenis apie EBPO ir ES nepriklausančių posocialistinių šalių švietimą. Viena iš egzistuojančių galimybių – pasinaudoti didelės apimties tarptautinių mokinių pasiekimų tyrimų duomenimis. Be naujųjų ES narių, šiuose tyrimuose dalyvauja ir kai kurios ES nepriklausančios posocialistinės šalys. Šiame straipsnyje, remiantis TIMSS 2015 ir PIRLS 2016 metų tyrimų duomenimis, buvo palyginta dviejų posocialistinių šalių – Lietuvos ir Kazachijos – mokyklų vadovų vadybinė patirtis ir išsilavinimas. Rezultatai parodė esminius skirtumus tarp lyginamų šalių: Lietuvoje moksleivių, kurių mokyklų vadovai turi magistro išsilavinimą, skaičius 4–5 kartus viršija Kazachijos rodiklį. Lietuvos mokyklų vadovai taip pat turi vidutiniškai 1,5 metų ilgesnį vadybinio darbo stažą negu Kazachijos mokyklų vadovai.Kita vertus, TIMSS 2015 ir PIRLS 2016 tyrimų rezultatai nerodo tiesioginio mokyklų vadovų vadybinės patirties ir išsilavinimo bei mokinių pasiekimų ryšio. Moksliniai tyrimai rodo, kad ugdymo kokybę vadovų veikla labiau veikia netiesiogiai. Didesnė mokyklų vadovų vadybinė patirtis ir aukštesnis išsilavinimo lygis gali nulemti našesnį mokyklos valdymą – labiau kompetentingi vadovai sugeba racionaliau naudoti išteklius, tinkamiau formuoti pedagogų komandą, sėkmingiau plėtoti ryšius su mokinių tėvais, socialiniais partneriais ir kt., tačiau moksleivių mokymosi efektyvumą nulemia daugybė kitų veiksnių. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Posocialistinis švietimas; TIMSS 2015; PIRLS 2016; Lietuvos ir Kazachijos mokyklų vadovų vadybinė patirtis ir universitetinės magistrantūros studijos; Post-socialist education; TIMSS 2016; PIRLS 2016; School principals’ work experience and postgraduate university training in Lithuania and Kazakhstan.

ENContemporary research on education policies and practices of post-socialist countries is not expansive. According to our understanding, there are at least several reasons for a rather limited interest of researchers. There is no single, universally accepted theoretical approach to post-socialist development; territorial disputes pose problems to statistical data analysis; some countries with authoritarian regimes tend to play with the data and improve the numbers; there are difficulties of finding the data about non-EU countries. One of the possibilities of conducting comparative studies is the usage of international large-scale assessments (ILSAs). The aim of our study was to highlight the different attitudes toward the training of school principals in Lithuania and Kazakhstan on the basis of a secondary analysis of TIMSS 2015 and PISA 2016 data. Results indicate that there are essential differences between the two countries. The percentage of students in schools where Lithuanian school principals have undergone postgraduate university training exceed the percentage of students in Kazakhstani schools 4 to 5 times. Lithuanian school principals also have, on average, 1.5 times longer professional experience than Kazakhstani school principals. However, data of TIMSS 2015 and PIRLS 2016 show no direct relationship between the level of education and work experience of school principals and student achievement. We assume that higher professionalism and experience of school principals may contribute to the efficiency of school management, while the effectiveness of student learning may be determined by a variety of other factors. [From the publication]

DOI:
10.15388/ActPaed.42.5
ISSN:
1392-5016; 1648-665X
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/78629
Updated:
2019-09-17 09:14:14
Metrics:
Views: 28    Downloads: 3
Export: