LTKeičiantis ekonominio, politinio ir visuomenino gyvenimo realijoms, keičiasi ir regioninės bei vietinės spaudos funkcijos, bendravimo su skaitytojų auditorija būdai, žurnalistinių tekstų pateikimo formos bei struktūros ir apskritai komunikacijos viešojoje erdvėje kultūra. Žiniasklaidos priemonių įtaką skaitytojui komunikaciniu, politiniu, etiniu ir kitais aspektais yra nagrinėję mokslininkai. Tačiau pažymėtina, kad sisteminių Lietuvos regioninės žiniasklaidos tyrimų, kuriuose būtų atskleista socialinė ir ekonominė aplinka, kurioje dirba regioninės ir vietinės žiniasklaidos priemonių žurnalistai, taip pat pačių visuomenės informavimo priemonių (VIP) darbuotojų savo profesinės veiklos bei aplinkos, kurioje jie veikia, vertinimo tyrimų beveik nėra. Viešojoje erdvėje dažnai pateikiama informacijos apie žiniasklaidos priemonių darbuotojų profesinės etikos pažeidimus, žiniasklaidoje pažeistas asmens teises, deja, dažniausiai tai tėra paviršutiniški statistiniai duomenys be nuodugnesnės jų analizės ir priežasčių nustatymo. Ypač tyrėjų dėmesio stokoja šalies regioninė žiniasklaida. Spaudos statistikos duomenimis, 2014 metais Lietuvoje buvo leidžiami 239 laikraščiai. Per dešimtmetį, nuo 2004 metų, šalyje laikraščių užregistruota 30 proc. mažiau (2004 m. - 340 pavadinimų), o ir bendras jų tiražas smuko net 50 proc. Sutelkus dėmesį į regionų žiniasklaidą, pasakytina, kad iš šios statistikos reikėtų išskirti 118 laikraščių, t. y. regionų (apskričių, miestų) ir vietinių laikraščių. Šalyje 2014 metais buvo 9 regionuose veikiančios radijo stotys, 38 radijo transliuotojai, transliuojantys 35 vietines programas, ir 11 regioninės televizijos transliuotojų. [Iš straipsnio, p. 49-50]Reikšminiai žodžiai: Regionai; Žiniasklaida; Žurnalistika; Spauda (leidiniai); Žurnalistai; Regions; Media; Journalism; Press (publications); Journalists.
ENThere is ample previous research on the communicational, political, ethical and other aspects of impact that media weald on audiences. However, it should be noted that there are virtually no systematic studies of the Lithuanian regional media with respect to the social and economic environment of journalists employed in regional and local media. Likewise, practically no studies have been carried out into how the employees of public media evaluate their own professional activities and environment in which they operate. Information on violations of professional ethics by media employees and breaches of rights by the media abounds in public sphere. Unfortunately, all too often it merely accounts for superficial statistics devoid of proper analysis and identification of the causes. Research into the regional media sector is especially noticeable by its absence. This article presents the results of the study into Lithuanian regional media conducted in 2014. The purpose of the sociological survey that covered the staff of Lithuanian regional media, including the press, radio and television, was to identify how Lithuanian regional media operate and to collect sufficient data to define Lithuanian journalism. The study pursued the following objectives: 1. 1.1 competitive and working environment, editorial independence, and relationship with the local authorities (municipal authorities); 1.2 function of journalism under todays conditions; 1.3 concept of ethical standards of journalists, self-regulation and professional ethics. 2. Define the characteristic features of regional media. This publication presents and summarises the results of the survey and discusses the characteristic features of regional media and journalism in Lithuania. [From the publication]