LTPagrindinis straipsnio tikslas - pasidalyti dėstymo patirtimi mokant biomedicinos srities studentus tarties ir kirčiavimo temų. Straipsnyje aptariamos svarbiausios tarties ir kirčiavimo normos, atkreipiamas dėmesys į sunkumų studentams sukeliančius tarties ir kirčiavimo atvejus, siūlomi būdai, kaip tikslingai mokyti(s) taisyklingai tarti ir kirčiuoti medicinos srities terminus, pateikiama pratimų pavyzdžių. Tyrimo objektas - tarties ir kirčiavimo sunkumai. Straipsnyje taikomi analizės, lyginimo, apibendrinimo metodai. Yra publikuotų straipsnių (Alešiūnaitė, Peleckienė 2012: 14-28; Čepaitienė 2012: 74- 83; Malakauskas 2015:43-46), kuriuose nagrinėjami kirčiavimo mokymo(si) ypatumai, bet taisyklingai tarčiai aukštojoje mokykloje aptarti straipsnių stinga. Pastebėta, kad studentai ne visada aiškiai supranta, kas tai yra tartis, tartį tapatina su kirčiavimu. Taigi pristatant abu lygmenis svarbu priminti, kad tartis ir kirčiavimas nėra tas pats: tarti - tai kalbos padargais sudaryti garsus, kirčiuoti — tvirčiau tarti žodžio skiemenį, akcentuoti. [Iš straipsnio, p. 44]Reikšminiai žodžiai: Kirčiavimas; Medicinos terminai; Medicinos terminija; Profesinė kalba; Specialybės kalba; Tartis; Accentuation; Medical terminology; Professional language; Pronunciation.
ENWhen teaching professional language it is necessary to pay attention to the topics of pronunciation and accentuation, so that conscious language user, future specialist, able to correctly pronounce and accentuate professional terms is educated. The article covers the most important pronunciation and accentuation standards. It focuses on the most common and complicated pronunciation and accentuation cases for students. The ways of how to purposefully teach/leam correct pronunciation and accentuation of the terms of medical area, are suggested, sample tasks are provided. It has been noted that the most complicated subject from the pronunciation topic for the students is the pronunciation of the second consonant in collision of s, i, z, ž consonants. The lack of elementary knowledge, failure to comprehend general Lithuanian language accentuation system often becomes an impediment to correct professional term accentuation, therefore it is so important to fill the gaps of this level at the very beginning of the topic introduction. It is helpful to introduce different, efficient tasks for the consolidation of the stress on penultimate syllable rule and accentuation of medical temis. [From the publication]