Inžinerinio paveldo transformacijos ir panaudos galimybės Lietuvoje

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Inžinerinio paveldo transformacijos ir panaudos galimybės Lietuvoje
Alternative Title:
Transformation and usability of engineering heritage objects in Lithuania
In the Journal:
Kultūros paminklai. 2017, 21, p. 26-33
Summary / Abstract:

LTPirmieji navigacijos kanalai Lietuvoje iškasti Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės laikotarpiu (XVII a. pr), siekiant sujungti Baltijos ir Juodosios jūros regionus. Vėlesniu laikotarpiu - XIX a. - bandyta sujungti Dubysos ir Ventos upes, Nevėžį ir Lėveną, Merkį ir Vokę, buvo iškastas Karaliaus Vilhelmo kanalas. Šiuo metu kai kurie iš minėtų navigacijos kanalų saugomi kaip istoriniai paminklai ir yra svarbūs tokio tipo kultūros paveldo objektai Lietuvoje. Jie svarbūs ne tik inžinerine, istorine, kultūrine, bet taip pat ir kraštovaizdžio bei ekologine prasme. Skirtingais laikotarpiais keitėsi jų visuomeninė ir ekonominė reikšmė bei panaudos galimybės. Siekiant pritaikyti istorinius upių kanalus naujoms panaudos funkcijoms, kyla daug problemų skirtingose srityse: ekologijos, technologijos, socialinės, kultūrinės, gamtos ir kultūros paveldo apsaugos. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Kraštovaizdis; Inžinerinis paveldas; Vandens kanalai; Infrastruktūra; Kultūros paveldas; Landscape; Engineering heritage; Water channels; Infrastructure; Cultural heritage.

ENThe first navigation channels in Lithuania were excavated at the periodo of Great Duchy of Lithuania (at beginning of 17th century) in order to connect the Baltic and Black sea regions. In 19th century built King Wilhelm Canal has connected Minija River with the Curonian Lagoon. At present the navigation channel is left as the historical relict, important cultural heritage object. It is important not only as engineering, historical relict, but also has landscape and ecological meaning. Different economic conditions and their public value, from different periods of their formation, have defined their diverse visual-landscape meaning and present use, protection at present times. In order to adopt historical navigation river channels for new functions, many problems arise from different areas: ecology, technical, social, cultural, nature and heritage protection. The purpose of the article is to assess King Wilhelm Canal valuable properties and their changes as well as an overview the possible management methods and tools. [From the publication]

ISSN:
1392-155X
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/77790
Updated:
2019-04-19 14:28:47
Metrics:
Views: 8    Downloads: 2
Export: