LTStraipsnio objektas – Kražių jėzuitų kolegijos mokytojų personalas, dėstęs kolegijoje 1616–1773 m. Tekste pirmiausia aptariama kolegijos mokymo programa bei jos kaita ir programoje egzistavę skirtumai, palyginti su kitomis jėzuitų mokyklomis. Kita straipsnio dalis skirta kolegijos mokytojų personalo, tiksliau – jo skaičiaus, kilmės, pedagoginės praktikos atlikimo bei po jos ėjusios tolesnės veiklos – analizei. Nors Kražių kolegija ir atitiko bendrąjį koleginio ugdymo standartą, šiai mokyklai bei joje dirbusiam mokytojų personalui būdingi ir saviti bruožai. Jėzuitų biografijos liudija, jog daliai vienuolių pedagoginė praktika tebuvo vienas iš jėzuitiškos formacijos etapų (tik kelerius metus atidėstant filosofijos, teologijos kursus), o kiti visą savo gyvenimą paskyrė mokytojavimui. Biografijose įžvelgiami tam tikri nukrypimai nuo įprastos vienuolinės formacijos etapų įveikimo tvarkos leidžia manyti, jog, nepaisant vienuolijos viduje egzistavusių standartizuotų veiklos modelių, jėzuitų gyvenimus veikė ir visos provincijos poreikiai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Jėzuitai; Kražiai; Žemaitija (Samogitia); Kražių jėzuitų kolegija; Jėzuitų pedagoginė praktika; Jesuits; Kražiai; Samogitia; Jesuit College of Kražiai; Jesuit teaching practice.
ENThe article takes a look at the teaching personnel of the Jesuit College of Kražiai. In the first part, it discusses the curriculum of Kražiai College (existed from 1616 to 1773) and its peculiarities. In the second part, focus is placed on the teaching community of Kražiai College, more precisely, on the teachers’ origins, teaching practice, and their further careers. Biographies of the Jesuits reveal that for some of them teaching was just one of many steps in Jesuitical formation, a temporary occupation, while others dedicated their entire life to teaching. Jesuits were often assigned to teaching positions only after completing the novitiate, that is, two years after joining the Order, and they taught different disciplines. There also existed another model: a Jesuit began lecturing after finishing three years of philosophy studies, that is, five years after joining the Order. The biographies of the college teachers reveal that, in addition to the fact that Kražiai College followed the general standard, the college and its teaching personnel had some specific features. Based on the Jesuits’ biographies, we can also see that some exceptional teaching situations resulted from shortages of teaching personnel, but they also reflected exceptional personal abilities. [From the publication]