Specialiųjų poreikių vaikų integruotas ugdymas

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Specialiųjų poreikių vaikų integruotas ugdymas
Alternative Title:
Special integrated education of mentally or phisically retarded children
In the Journal:
Pedagogika [Pedagogy]. 2000, 40, p. 107-113
Summary / Abstract:

LTSpecialiųjų poreikių vaikais pastaruoju metu vadinami vaikai, kurie patiria įvairiausių mokymosi sunkumų dėl psichinės arba fizinės raidos sutrikimų. Dėl jų iškyla specialiosios pedagoginės pagalbos teikimo reikmė, garantuojanti veiksmingą specialiųjų poreikių asmenų ugdymą. Ieškant specialiosios pedagoginės pagalbos teikimo formų ir būdų, aktualiu tapo specialiųjų poreikių vaikų integruotas mokymas. Jis gali būti traktuojamas kaip nauja ugdymo kryptis, kurios tikslas - iš esmės keisti visą mokymo technologiją. Įgyvendinant integraciją specialiųjų poreikių vaikai turi būti mokomi bendrojo ugdymo įstaigose, nes bendrojo ugdymo įstaigos skiriamos visiems, taip pat ir specialiųjų poreikių vaikams. Kitaip tariant, specialiųjų poreikių vaikai turi teisę mokytis kartu su normaliais savo bendraamžiais. Tą teisę reglamentuoja Lietuvos Respublikos švietimo įstatymas [2], Lietuvos Respublikos specialiojo ugdymo įstatymas [1], kiti normatyviniai aktai ir nutarimai. Kultūros ir švietimo ministerijos kolegija dar 1993 metų gegužės 27 d. priėmė nutarimą „Specialiosios pedagoginės pagalbos teikimo specialiųjų poreikių vaikams bendrojo ugdymo įstaigose tvarka“ [4]. Šis dokumentas orientuoja kryptingai organizuoti integruotą ugdymą, apibrėžia specialistų (logopedo, specialiojo pedagogo, psichologo) funkcijas ir darbo kryptis. Atrodytų, kad reikalai turėjo jau pagerėti, tačiau praktiškai įgyvendinti integravimą yra painu, sudėtinga socialiniu, psichologiniu ir pedagoginiu požiūriu. Pedagogine prasme tai sudėtinga dėl to, kad bendrojo lavinimo įstaigų pedagogai nėra pakankamai pasirengę. Jų bei tėvų požiūris į integruotą mokymą labai įvairus, kartais net visai neigiamas. Dažnai integravimas suprantamas kaip paprastas, formalus specialiųjų poreikių vaikų perkėlimas į bendrojo ugdymo įstaigą.

ENPhysically or mentally retarded children usually encounter many difficulties in coping with educational tasks therefore such children need special integrated developmental programs and educational curricula. Physical or mental retardedness can be of varions degrees. Various methods of integrated education should be adapted to the degree of retardedness. In applyng the relevant developmental and educational methods it is necessuary to take into accorent the nature and degree of retardedness, the child’s age, and his/her individual mental and physical characteristics. An important factor is the readiness of the school to give the retarded child a special intergrated education. The efforts of the school will be enhanced by the family’s ability to give the child the necessary support at home as well as at school.

ISSN:
1392-0340; 2029-0551
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/7764
Updated:
2025-02-21 14:53:59
Metrics:
Views: 9    Downloads: 3
Export: