Edukacinės kultūrinės veiklos globos namų gyventojams organizavimas

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Edukacinės kultūrinės veiklos globos namų gyventojams organizavimas
Alternative Title:
Organization of educational cultural activity in foster home
In the Journal:
Mokslas ir edukaciniai procesai [Science and process of education]. 2013, Nr. 2 (17), p. 14-27
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje siekiama identifikuoti pagyvenusio amžiaus žmonių globos institucijų vaidmenį šių laikų kontekste, kadangi jos imamos traktuoti ne tik kaip pagrindinių socialinių paslaugų tiekėjos, čia vis dažniau akcentuojama sociokultūrinių ir edukacinių paslaugų reikšmė. Todėl šiuo straipsniu siekiama išanalizuoti edukacinės kultūrinės veiklos organizavimo teorijos aspektus globos namuose. Straipsnio pirmoje dalyje analizuojamas edukacinės kultūrinės veiklos organizavimas globos įstaigoje, kalbama apie edukacinės kultūrinės veiklos galimybes žmogaus gyvenimo perspektyvoje, aptariamos pagrindinės veiklų koncepcijos, psichologinės savijautos veiksniai, lemiantys asmens dalyvavimą edukacinėje kultūrinėje veikloje, „piešiamas“ pagyvenusio žmogaus portretas. Antroje straipsnio dalyje pristatomas atliktas tyrimas, tyrimo tikslui įgyvendinti pasirinkti metodai, atvejo studijos pagrindimas, tyrimo apribojimai, tyrimo etika, pateikiamos gautų rezultatų esminės gairės (struktūruoto gyventojų ir darbuotojų interviu analizė, įstaigos veiklos organizatorių ir dalyvių stebėsena, globos įstaigos dokumentų analizė). Pateikiama tyrimui atlikti taikyta kokybinė turinio analizė, leidžianti giliau pažvelgti į vykdomos edukacinės kultūrinės veiklos organizavimą globos institucijoje. Tuo tarpu tyrimas atskleidė, jog globos institucijoje organizuojama edukacinė kultūrinė veikla yra vienas iš pagrindinių faktorių, lemiančių kokybišką ir pilnavertį pagyvenusių žmonių gyvenimą senatvės laiku gyvenant globos namuose, ko pasekoje yra didinama asmens savivertė, mažinamas stresas ir nerimas, atsiranda socialinė sanglauda, pagerėja sveikata, fizinis stovis, mažinama socialinė atskirtis, stiprinami tarpusavio santykiai.Remiantis atliktu tyrimu, autorės pastebi, jog edukacinės kultūrinės veiklos organizavimas tokio tipo įstaigose dažnai priklauso nuo gyventojų sveikatos, poreikių, užimtumo skatinimo intensyvumo. Ypatingas dėmesys skiriamas žmogiškiesiems ištekliams - kūrybinės veiklos organizatoriams, jų iniciatyvai, kūrybiškumui, išskirtinių asmeninių savybių turėjimui, taip pat globos institucijos socialiniams partneriams, tarpinstituciniam bendradarbiavimui, ko išdavoje pasiekiamas platus ir įvairus paslaugų spektras, tenkinantis ir patenkinantis tokių paslaugų gavėjus. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Edukacinė kultūrinė veikla; Globos institucija; Organizavimas; Senelių namai; Senyvi (pagyvenę) žmonės; Socialiniai darbuotojai; Veiklos; Veiklos organizavimas; Care; Care institution; Educational cultural activity; Institution; Organization of activity; Retirement home; Social workers; The elderly person.

ENIn this paper we are trying to identify the role of retirement home institution in the context of this century, because these institutions are no longer regarded exclusively as providers of basic social services for elderly people. Currently there is more emphasis placed on the quality of socio-cultural and educational activity. Therefore, the aim of the article is to analyze the educational cultural aspects of organizational theories at the retirement homes. In the first part of the article, first of all is analyzed the organization of educational cultural activity in the retirement home. Also the opportunities of the educational cultural activity in the perspective of the human life are presented. Furthermore, the basic concepts of operations such as psychological well-being that determine persons’ participation in the educational cultural activity are discussed, at the same time it is trying to represent the portrait of an elderly person. In the second part of the article the research is presented. The method that helped to reach the goal as a case study substantiation. The essential guidelines of the research are presented (analysis of structured interview of residents and social workers, social worker and resident monitoring, documents analysis). The research is a qualitative analysis of the content that helped to look deeper into the organization of educational cultural activity in the retirement home institution. To sum up the results of the study, it may be concluded that the organization of educational and cultural activity in a retirement home institution is one of the main factors that leads to high quality and fulfilling elderly people life in their old age. It also helps to increase personal self-esteem, reduce stress and anxiety, appear social cohesion, improves health and physical condition, reducing social exclusion and strengthening relationships between people.According to the research results, it can be noticed that organization of educational and cultural activities in such institutions frequently depends on the health of the people, their needs, the promotion of activity employment. Particularly high attention is paid to human resources - creative activity organizers and their initiative, creativity, possession of exceptional personal qualities, also to social care institutions partners, interinstitutional cooperation, what outcome a broad and diverse range of services achieved that would satisfy such service recipients. [From the publication]

ISSN:
1822-4644; 2345-0681
Related Publications:
Socialinio darbuotojo kompetencijos atliekant įvairius vaidmenis dirbant su psichikos negalią turinčiais asmenimis / Tomas Virbalis, Inga Arbataitienė. Mokslo taikomieji tyrimai Lietuvos kolegijose. 2023, nr. 19/2, p. 97-106.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/77562
Updated:
2020-04-18 07:33:34
Metrics:
Views: 69    Downloads: 25
Export: