Moterų ir vyrų santykiai 1990-2000 m. moterų spaudoje

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Moterų ir vyrų santykiai 1990-2000 m. moterų spaudoje
Alternative Title:
Women's and men's relations in Lithuanian women's press of 1990-2000
In the Journal:
Summary / Abstract:

LTŽiniasklaida reikšminga tuo, kad ji formuoja visuomenės vaizdinius apie socialinio pasaulio tvarką. DeFleur ir Ball-Rokeach teorija teigia, kad žiniasklaidos pranešimą poveikis itin sustiprėja visuomeninių transformacijų laikotarpiu [16]. Demografiniai rodikliai, visuomeninių nuomonių tyrimai liudija, kad Lietuvoje kinta santuokos sampratos, lyčių santykių modeliai. Straipsnio tikslas - nustatyti, kokie moters ir vyro santykių modeliai kuriami populiariojoje moterų spaudoje ir kaip jie keitėsi nuo 1990 iki 2000 metų. Lyčių santykiai straipsnyje analizuojami atsižvelgiant į socialinę psichologinę perspektyvą. Tyrimo rezultatai atskleidė, jog moterims skirtoje žiniasklaidoje lyčių santykių vaizdavimas nėra pagrįstas viena lyčių santykių ideologija. Pastarąjį dešimtmetį ženklina pliuralus lyčių santykių modelių vaizdavimas. Tyrimui buvo naudojami kokybiniai ir kiekybiniai žiniasklaidos analizės metodai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Lietuvos moterų spauda; Lyčių antykiai; Moterų ir vyrų santykiai; Vertybiniai lyčių santykių modeliai; Vyriškumo krizė; Gender relations; Lithuanian Women's Press; Masculinity crisis; Value models of gender relations; Women's and Men's Relations.

ENIn the article the models of gender relations in the Lithuanian women's magazines of 1990-2000 are analysed. The research is based on the qualitative and quantitative approaches. The gender relations are discussed from the social psychological perspective. Mass media has a great impact on the formation of social knowledge especially during the periods of social transformations. The understanding of gender relations and the marital life is changing in Lithuania of nowadays. The ideology of gender relations develops toward the plurality of interpretation: mass media starts to negate and criticize stereotypical gender roles and to create a new understanding of masculinity and femininity; however, the hierarchical gender relations in a family do not change. [From the publication]

ISSN:
1648-1585
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/77469
Updated:
2020-05-01 06:58:40
Metrics:
Views: 44
Export: