LTAutorius pristato Vilniaus Pedagoginio universiteto studentų mokytojų profesinio kryptingumo tyrimą, atliktą 1992 – 1999 m. Per aštuonerius metus nustatyti reikšmingi profesinio kryptingumo skirtumai. Rezultatų analizė atskleidė, kad studentų mokytojų profesinis kryptingumas nuo 1995 m. kasmet stiprėjo, o 1992 – 1995 m. silpnėjo. Statistiškai reikšmingiausi skirtumai nustatyti 1992 – 1994 m., 1994 – 1999 m. ir 1998 – 1999 m. Tokių profesinio kryptingumo skirtumų priežasčių reikėtų ieškoti dėl socialinių ir ekonominių procesų besikeičiančiame požiūryje į profesiją ir ugdymą. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Mokytojai; Pedagogika; Profesijos; Švietimas.
ENThe research of Vilnius pedagogical university student teachers vocational directness from 1992 to 1999 is presented by the author. The obtained data show the significant differences in vocational directness during eight years. The analysis of results revealed the vocational directness of student teachers gaining strenght by years since 1995 and declining since 1992 till 1995. It is stated that the most statistically significant differences occurred in 1992-1994, 1994-1999, 1998-1999 years. The valid reasons of such differences in the vocational directness would be found in changing attitudes towards vocation and education based on changing social and economical processess. [From the publication]