LTVienas iš svarbiausių bet kurios švietimo sistemos funkcionavimo efektyvumą nusakančių kriterijų yra tai, kaip ji padeda jaunajai kartai įgyti būtiniausių įgūdžių, nuostatų, reikalingų norint individui sėkmingai integruotis į darbinę veiklą. Lietuvoje ugdymas karjerai tampa ypač aktualus po Nepriklausomybės atkūrimo, formuojantis demokratinei visuomenei ir laisvai darbo rinkai. Tačiau iki šiol netyrinėti ugdymo karjerai teorijos ir praktikos raidos ypatumai šiuolaikinėmis intensyvėjančios tarptautinės integracijos ir ekonomikos bei švietimo globalizacijos sąlygomis. Šio tyrimo tikslas – apžvelgti ugdymo karjerai tyrimų ir praktinės veiklos pasaulyje svarbiausius bruožus ir dabartines tendencijas. Tyrimo objektas – ugdymo karjerai tarptautinės ir nacionalinės prielaidos. Taikyti mokslinės literatūros analizės ir lyginimo metodai.Reikšminiai žodžiai: Ugdymas; Karjera; Ugdymas karjerai; Edukology; Career; Educology career.
ENCareer education research and practical activity becomes increasingly important in societies, experiencing particular levels of modernization and industrialization, when occupational specialization and diversity grows up significantly, and humanistic attitudes towards personal choice of occupation, leisure and life-style prevail. Vocational guidance and counselling research and practical activities made by Lithuania's scientists at the first half of the twentieth century or later at the Soviet period can not satisfy the needs of the modern society. Our youth and adults are not prepared for making rational and successful decisions concerning competition in the labour market, prequalification or unemployment. Contemporary reforms of Lithuania education system, compared with ones in developed foreign countries shares poor significance to student's schoolwork transition and career development success. It is necessary on the base of foreign research and experience immediately begin to create the most suitable models for Lithuania's need and conditions system of career education.