LTStraipsnio objektas – lietuvių etiologinių sakmių personažas, keliaujantis, mokantis, bendraujantis su žmonėmis ir siekiantis jų autentiškos reakcijos Dievas senelis. Tikslas – apžvelgti keliaujančio ir kontaktuojančio su žmonių pasauliu Dievo senelio vaizdinio sklaidą lietuvių liaudies sakmėse bei palyginti su funkciškai giminiškais vaizdiniais senovės graikų, indų, hantų ankstyvosios krikščionybės laikų religijose. Lietuvių liaudies etiologinių sakmių keliaujančio ir siekiančio autentiško žmonių atsako Dievo senelio vaizdinys gali būti nagrinėjamas plačiame religijų istorijos kontekste. Antra vertus, lietuviškoji keliaujančio Dievo versija išsiskiria, regis, nebūdingu kitoms religijoms slaptumu ir aplinkinius provokuojančiu elgesiu. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Dievas; Sakmės; Mitologija; God; Folk legends; Mythology.
ENSubject of the article is God as old man, a character of Lithuanian etiological folk legends, wandering, teaching and communicating with people as well as seeking for their authentic reaction. The article aims to review scope of image of God as old man, who wanders around the world and communicates with people in Lithuanian folk stories as well as compare it with functionally relative images in religions of Early Christianity of ancient Greeks, Indians and Hants (North Siberia). The image of the wandering God as old man who seeks for authentic human response in Lithuanian etiological folk legends can be analyzed within the wide scope of history of religions. On the other hand Lithuanian version of wandering God differs in terms of secrecy and provoking behaviour, which is not typical for other religions.