LTMeninis tyrimas „Drone muzikos stiliaus ir komponavimo aspektai“ yra skirtas XX a. antroje pusėje atsiradusiai eksperimentinės muzikos krypčiai. Drone muzikologinėje literatūroje beveik nėra sistemingai tyrinėtas nors tokiu stiliumi kūrę kompozitoriai (La Monte Youngas, Phillas Niblockas, Charlemagne Palestine ir kiti) yra pripažinti ir laikomi reikšmingais novatoriais, jų darbai padarė didelę įtaką šiuolaikinės muzikos raidai. Šiame tyrime atskleidžiamos drone stiliaus istorinės kilmės prielaidas, muzikinis kontekstas, žymiausių stiliaus atstovų kūrybos spektras ir komponavimo aspektai, remiantis keturiomis garso dimensijomis (aukščiu, trukme, garsumu ir tembru). Tyrimas atliekamas naudojant sisteminę bei lyginamąją analizę ir eksperimentą (pagal atrastus modelius kuriant kūrinius), remiamasi bibliografine informacija, autorių pasisakymais bei lyginamąja spektrogramų analize. Tyrimo rezultatai padeda sukonkretinti stiliaus ribas, apibrėžti skirtingas estetines gaires, atskleisti esminius kompozicinius aspektus bei suformuoti pagrindinius stiliaus ir komponavimo bruožus. Rezultatai tampa itin aktualūs nuolat plečiantis elektroninės muzikos laukui ir trūkstant sisteminių analizės metodų.Reikšminiai žodžiai: Drone; Elektroninė muzika; Eksperimentinė muzika; La Monte Youngas; Phillas Niblockas; Drone; Electronic music; Experimental music; La Monte Young; Phill Niblock.
ENThe artistic research "Aspects of the drone style and composition technique" is dedicated for a new experimental musical style which emerged in the second half of the 20th century. There has been little systematic research of drone in musicological literature although the composers of drone music (La Monte Young, Phill Niblock, Charlemagne Palestine, etc.) have gained recognition and are deemed to be significant innovators, while their music has had a major impact on the development of contemporary music. This study discloses assumptions for drone style genesis, musical context, the most prominent representatives of the creative spectrum of the style and compositional aspects mediated through four sound dimensions (height, length, volume and timbre). The survey is conducted using a systematic, comparative analysis and experiment (creating works by discovered models). It is based on bibliographic information, claims of the authors and comparative analysis of the spectrograms. The results help to flesh out the boundaries of style, define a different aesthetic guidelines for disclosure of the essential aspects of composition and formulate basic style and compositional characteristics. Results become very relevant to the continuous growth of the electronic music field while lacking systematic analysis techniques.