Jaunimo neformalaus patirtinio ugdymo(si) galimybės bioedukacinėje aplinkoje: Rambyno regioninio parko atvejis

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
  • Lietuvių kalba / Lithuanian
  • Anglų kalba / English
Title:
Jaunimo neformalaus patirtinio ugdymo(si) galimybės bioedukacinėje aplinkoje: Rambyno regioninio parko atvejis
Alternative Title:
Opportunities for non-formal experiential learning for young people in a bioeducational environment: the case of Rambynas Regional Park
In the Book:
Mokslu grįsto švietimo link / sudarytojos: Daiva Jakavonytė-Staškuvienė, Emilija Sakadolskienė. Vilnius: Lietuvos edukologijos universiteto leidykla, 2017. P. 600-632
Summary / Abstract:

LTPedagogams tampa svarbu tobulinti gebėjimus modeliuoti gamtamoksliniam ugdymui(si) veiksmingas mokymosi aplinkas, kuriose besimokantieji žinias, gebėjimus bei vertybines nuostatas galėtų įgyti aktyviai veikdami čia ir dabar, o įgytą patirtį labiau sustiprintų per patirtus pozityvius emocinius išgyvenimus. Tokiam ugdymui(si) yra dėkingos realios gamtinės aplinkos, kurios asmens ugdymo(si) kontekste įvardijamos kaip bioedukacinės aplinkos. Šiame tyrime, taikant kokybinio ir kiekybinio tyrimo trianguliacijos principą, siekiama atskleisti bioedukacinės aplinkos teikiamas galimybes jaunų žmonių neformaliam patirtiniam ugdymui(si) čia ir dabar, o pastarąsias galimybes vertinant iš paties besimokančiojo pozicijų, t. y. parką lankančių jaunų žmonių poreikių. Vienas iš svarbiausių veiksnių organizuojant tokį mokymąsi yra paties besimokančiojo aktyvios veiklos ir gamtos sinergija, kuri ir laiduoja galimybes ne tik čia ir dabar plėtoti žinias ir patirtį, bet ir jas aktualizuoti kaip priemonę paties besimokančiojo saviraiškai. Tyrimo rezultatai leidžia manyti, kad jauniems žmonėms buvimas parke asocijuosi su pozityviomis emocijomis, galimybėmis susilieti su gamta ir išreikšti savo vidinį AŠ aktyviai ir įdomiai veikiant čia ir dabar. Lietuvos parkų edukacinėje veikloje daugiau orientuojamasi į edukacinį gamtos pažinimą ir tausojimą, į jaunų žmonių galimybes aktyviai sportinei veiklai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Bioedukacinė aplinka; Neformalusis švietimas; Patirtinis mokymasis; Bioeducational environment; Non-formal education; Experiential learning.

ENIt is important for teachers to be able to simulate learning environments that are effective in natural science education, in which learners acquire knowledge, abilities and values, actively acting here and now, enhancing the resulting understanding with positive emotional experiences. The environment that is favourable for such (self-)education is real natural environment, which in the context of (self-)education is named the bioeducational environment. This study, which employs the qualitative and quantitative research triangulation principle, aims to disclose possibilities provided by a bioeducational environment for young people’s non-formal experiential learning “here and now”, assessing these possibilities from the learner’s position; i. e., investigating the needs of young people visiting the park. One of the most important factors organising such learning is the synergy of the learner’s activities and nature, which ensures possibilities both to develop knowledge and experience here and now and to actualize them as a means for the learner’s self-expression. The research results suggest that young people associate their stay in the park with positive emotions, possibilities to unite with nature and express their inner Self actively and in interesting ways, here and now in action. Educational activities taking place in the parks of Lithuania are more focused on educational cognition and conservation of nature and possibilities for young people to engage in sport activities. [From the publication]

Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/76812
Updated:
2022-01-01 08:25:43
Metrics:
Views: 38
Export: