LTStraipsnyje, analizuojant Lietuvos mokyklose dirbančių mokytojų įžvalgas apie įtraukiojo ugdymo tobulinimo kryptis ir mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, perėjusių mokytis iš bendrojo ugdymo į specializuotas mokyklas po nesėkmingų socioedukacinių patirčių, tėvų bei globėjų įžvalgas, atskleidžiami kritiniai įtraukiojo ugdymo aspektai. Pedagogų ir mokinių tėvų įžvalgų lyginamoji analizė leidžia formuluoti išvadas, skatinančias gilesnius ugdymo realybės reiškinių tyrimus turinio planavimo, jo realizavimo bei bendruomenės interpersonalinės interakcijos srityse. Pedagoginių sprendimų paieška aktualizuotose įtraukiojo ugdymo srityse leistų sukurti sąlygas kiekvieno mokinio sėkmingam mokymuisi ir įtraukiančios priklausomybės išgyvenimams. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Įtraukusis ugdymas; Edukacinė įtrauktis; Specialieji ugdymosi poreikiai; Bendrojo ugdymo mokykla; Specializuota mokykla; Inclusive education; Educational inclusion; Special educational needs; General education school; Specialised school.
ENThis article discusses key aspects of inclusive education through the analysis of inclusive education improvement insights from teachers in Lithuanian schools, as well as experiences by parents and guardians of students with special educational needs who were transferred from general education schools to specialised schools due to previous socio-educational failures. The resulting comparative analysis of teachers and students’ parents points to the need for a greater number of in-depth studies of educational reality in the field of curriculum planning, its implementation, and interpersonal interaction within the community. The search for teaching solutions in progressive inclusive education may greatly contribute to successful educational and inclusive belonging experiences for all students. [From the publication]