Lietuvos ir Anglijos pradinio ugdymo gimtosios kalbos curriculum lyginamoji analizė aukštesnio lygio mąstymo gebėjimų ugdymo aspektu

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
  • Lietuvių kalba / Lithuanian
  • Anglų kalba / English
Title:
Lietuvos ir Anglijos pradinio ugdymo gimtosios kalbos curriculum lyginamoji analizė aukštesnio lygio mąstymo gebėjimų ugdymo aspektu
Alternative Title:
Reader development strategies in Lithuanian language textbooks for primary school students
In the Book:
Mokslu grįsto švietimo link / sudarytojos: Daiva Jakavonytė-Staškuvienė, Emilija Sakadolskienė. Vilnius: Lietuvos edukologijos universiteto leidykla, 2017. P. 345-381
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje nagrinėjama curriculum, taip pat aukštesnio lygio mąstymo gebėjimų (angl. higher order thinking skills) samprata. Pristatytas daugiamatis curriculum modelis – kubo modelis (angl. Cubic model), tinkamas šiuolaikiniam curriculum konstruoti. Empirinėje dalyje buvo ištirtas Lietuvos ir Anglijos pradinio ugdymo gimtosios kalbos curriculum modelis ir struktūra, o vėliau programos buvo išanalizuotos ir palygintos atsižvelgiant į kubo modelio matricą. Siekiant palyginti Lietuvos ir Anglijos pradinio ugdymo gimtosios kalbos curriculum aukštesnio lygio mąstymo gebėjimų ugdymo aspektu, programos buvo analizuotos atkreipiant dėmesį į aukštesnio lygio mąstymo gebėjimų, kuriais remiamasi veikloje, ugdymą. Atlikus Lietuvos ir Anglijos curriculum turinio (content) analizę ir išryškėjus panašumams bei skirtumas, padarytos išvados. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Curriculum; Aukštesnio lygio mąstymo gebėjimai; Pradinis ugdymas; Kubo modelis; Curriculum; Higher order thinking skills; Primary education; Cubic model.

ENThis research article analyses the concepts of curriculum and higher order thinking skills. It presents a multi-dimensional model of curriculum, namely the Cubic model, suitable for the construction of a modern curriculum. The empirical part of the article analyses the model and structure of native language arts curricula of primary schools in Lithuania and England. The study also examines the study programmes and compares them with regard to the Cubic model matrix. In order to compare the native language curricula of primary schools in Lithuania and England from the perspective of higher order thinking skills, the study programmes have been analysed with a focus on the development of higher order thinking skills employed in various activities. The analysis of the curriculum content in Lithuania and England revealed differences and similarities that are presented in the conclusions. [From the publication]

Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/76805
Updated:
2022-01-01 08:23:01
Metrics:
Views: 41
Export: