LTGeri kiekvieno asmens kalbiniai gebėjimai – pamatas kokybiškam mokymuisi, kokybiškam gyvenimui. Deja, tarptautinių mokinių skaitymo pasiekimų tyrimų PIRLS (2006, 2011) duomenimis, pastarąjį dešimtmetį Lietuvos pradinių klasių mokinių kalbos pasiekimai pablogėjo visose srityse. Vienas iš pažangių kalbos gebėjimų ugdymo būdų – integruotas ugdymas, kai kalbos gebėjimai ugdomi ne tik lietuvių kalbos, bet ir kitų dalykų pamokose. Itin pažangią kalbos ugdymo praktiką yra įgyvendinusi Šveicarija. Šios valstybės mokslinių tyrimų rezultatai atskleidžia kokybišką kalbų ugdymą, kai integruotai ugdomi mokinių ir kalbiniai, ir dalykiniai gebėjimai. Straipsnyje pateikiama teorinė ir empirinė studija, atlikta stažuojantis Šveicarijoje, Fribūro universitete, integruotos kalbų didaktikos srityje (stažuotės vadovė prof. dr. Aline Gohard-Radenkovic). Trijų mėnesių mokslinę stažuotę rėmė Šveicarijos Fribūro universitetas. Tyrimo tikslas – remiantis Šveicarijos mokslininkų patirtimi teoriškai ir empiriškai pagrįsti kalbų didaktikos integravimo privalumus kitų dalykų pamokose pradinėse klasėse. Atlikta mokslinės literatūros ir pusiau struktūruoto interviu duomenų analizė integruotos kalbų didaktikos kitų dalykų pamokose klausimais. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Ugdymas; Integruota kalbų didaktika; Pradinės klasės; Education; Integrated language didactics; Primary school.
ENGood linguistic skills are the basis of a high-quality education and a good quality life. However, according to data of the International Reading Literacy Study PIRLS (2006, 2011), language achievements of Lithuanian primary school pupils deteriorated in all areas during the last decade. Integrated education when language skills are developed in Lithuanian language classes as well as in classes of other subject areas is considered one of the most forward-looking ways of developing language skills. Switzerland has implemented a highly progressive language development practice. Research findings about this country reveal high quality language development when pupils’ language and subject-specific skills are developed in an integrated way. This article presents a theoretical and empirical study carried out during an internship in the area of integrated language didactics at the University of Fribourg, Switzerland (the supervisor of the internship – prof. dr. Aline Gohard-Radenkovic). This threemonth internship was funded by the University of Fribourg, Switzerland. The aim of the research is to provide theoretical and empirical substantiation with reference to the experience of Swiss researchers regarding advantages of integrating language didactics in classes of other subject areas in primary school. An analysis of literature was done in conjunction with semi-structured interviews on issues of integrated language didactics in classes of other subject areas. [From the publication]