LTStraipsnyje ieškome atsakymų į vieną svarbiausių rinkos diktuojamų klausimų: ar yra ribos tarp mokslinės ir praktinės veiklos? Naujas požiūris, technologijos proceso fizikinės prasmės suvokimas, atsakingos gamybinės manipuliacijos paverčia darbininką arba technologą naujo tipo gamybininku. Norint valdyti šiuolaikinės gamybos procesus, reikia išsamių mokslo žinių. Fundamentalios žinios – jau nebe daiktai, sustatyti garbingoje knygų lentynoje. Jos naudojamos kasdien ir padeda spręsti svarbius gamybos uždavinius. Ribos tarp mokslinės ir praktinės veiklos pamažu nyksta, o aukštojo mokslo misija - teikti jo gavėjams konkurencinį pranašumą ne tik dabar, bet ir ateityje. Studentas jau nuo pirmo kurso turi suprasti, kad būtent fundamentalios žinios suteikia inžinieriui galimybę suprasti ir įsisavinti naują techniką bei technologijas, naujus gamybos organizavimo principus, todėl fundamentalaus lavinimo suvokimas yra vienas iš Bolonijos proceso prioritetų. Tačiau šiems tikslams pasiekti vien norų neužtenka. Šio straipsnio tikslas: išanalizuoti koleginio mokslo fizikos ir matematikos programas, vadovėlius, inovacijas studijų procese, kreipiant dėmesį į šių dalykų turinio suderinamumą studijų procese. Siekiant gauti atsakymą į iškeltas problemas atlikta literatūros šaltinių analizė. Norisi tikėti, kad išsprendus šias problemas, studentas, pasirinkęs universitetines ar kolegines studijas, nebekels klausimo: kam man bus reikalingi gyvenime fundamentalieji mokslai?. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Fizikos ir matematikos mokymas; Fundamentalieji mokslai; Tarpdalykinė integracija; Fundamental science; Interdisciplinary education; Physics and mathematics education.
ENIn the article we are looking for an answer to the most important question dictated by the market: are there any frontiers between the theoretical and practical activities? New point of view, perception of technological process in physical sense, accountable industrial manipulations turn a worker or technologist into a manufacturer of a new kind. In order to control the modern industrial processes, it is necessary to have comprehensive theoretical knowledge. Fundamental knowledge – it is not the things put on the honourable book- shelf anymore. They are used every day and help to solve important industrial tasks. The frontiers between theoretical and practical activities are gradually disappearing, while the mission of higher education is to provide competitive superiority to recipients not only today but also in the future. Student being on the first course already has to understand that fundamental knowledge gives engineer an opportunity to understand and assimilate new techniques and technologies, new manufacturing organization principles, that's why fundamental education perception is one of the main Bolonian process priorities. The purpose of this article was to analyze science of college physics and mathematics programs, textbooks, innovation in the educational process, focus on the compatibility of the content of these things in the study process. We have provided specific examples in physics and mathematics subject content incompatibility, considering one study program. There is an obvious methodological gap between physics and mathematics teaching things.The situation of this gap highlights an important “ideological” problem that can be formulated as question: how to teach mathematics and physics engineering programs students, to achieve the engineering study course general purpose – to gain sufficient mathematics and physical sciences, engineering sciences, engineering design knowledge, enhance their ability to apply that knowledge and create new knowledge (General engineering study course description 2014)?. [From the publication]